Livet…

Hittade ett fint citat hos en medspelare på Vetgirigig:

”Livet är som en glimt

mellan två evigheter….”

Googlade lite och tydligen finns det ett konstverk som heter så. Klicka här, så får du se. 🙂 När jag googlade på citatet, så hittade jag en fin sida full av tänkvärda kloka ord: http://www.dalberga.se/citat.html

4 comments on “Livet…

  1. Hej igen!
    Jag kollade upp det engelska originalet och jag hade inte heller helt rätt, så här är det: ”One life – a little gleam of Time between two Eternities.”.
    Då blir den svenska översättningen bäst så här: ”Ett liv – en liten glimt av Tiden mellan två evigheter”..
    Thomas Carlyle, (från Skottland) heter upphovsmannen till detta underbara citat och han levde mellan 1795 och 1881.
    Jag har själv haft det här citatet på banden till blomsteruppsättningen vid min gudfars begravning.
    Vänliga hälsningar
    Eva

Kommentera

