Bakom rullgardinen

Vaknar utsövd kvart i åtta

Tassar till toan och sätter på lite thévatten, smyger sen tillbaka till sängen igen

Så härligt och rofyllt att få börja en dag i min egen takt!

Och alla andra sover…dvs en gullig tjej härhemma

Jag dricker mitt morgonthé i den rosablommiga koppen framför den bärbara,

nedkrupen i sängen (ja, det går så bra med knäna uppdragna!)

Spelar Bubble Witch Saga på Fejan, hinner tänka en  massa virvlande tankar (som alltid)

Ska jag t ex träffa kompisen från förr som har kontaktat mig på Stayfriends?

Tänker att jag ska kolla upp Qigongkurser med drop-in – då stannar tankarna

Sen fortsätter morgonen att långsamt väcka mig

alldeles i min egen takt

NU är batteriet snart slut på datorn

så kanske är det dags att ta mig upp…?

Kommentera

