Vakna till en solig dag

Och veta att jag inte kan möta de glimrande pigga solstrålarna 

så bra just idag

Bara att hoppas att de ljusa glimtarna stannar kvar

så får jag fånga dem en annan dag

Kanske redan imorgon?

Då vill jag ligga på en sandig strand

I vindens smek vända mitt ansikte mot det hoppfulla ljuset

och insupa allt det varma, goda

som gör mig så glad

Solen är verkligen Lycka.

2 comments on “Vakna till en solig dag

  1. Aldrig är väl längtan efter sol och frisk luft så stor som när man av någon anledning måste stanna inne.
    Hoppas att du ändå får en fin dag idag och att du får njuta av både sol och sand imorgon. 🙂

    Kram!

Kommentera

