Varför jag?

Sorgsna tankar som snurrar mitt i en tropisk, böljande hetta

Undringar, funderingar, hur många är man om meningsskiljaktigheter?

Och inte är alla världens bästa, men heller inte mycket värre än så

Men tankar som ges – hur kan de påverka?

Att goda tankar kan spridas som den susande, varma vinden

Blanda sig värmande, mitt i det salta, sorgsna

Borra in sig en aning, djupt där inne där de verkligen behövs

Det är vetskapen som varsamt för vidare

Mitt i ett Liv

6 comments on “Varför jag?

    • Znogge: Ja, visst hinner man tänka mycket på sommaren t ex 🙂

      pantheraleo: Glada tankar är bra tankar, här också, men Ibland kmr annat på pränt ändå, om sånt som rör sig omkring alla människor, under ytan eller ovan 🙂

      Lillasyster Kanin: Men tack! Och detsamma!

      Kram på er 🙂

  1. Mycket poetisk visdom där, Madonnan!
    Med inslag av viss tungsinthet, förvisso, men ibland är det priset för att kunna släppa greppet om t ex väl invanda tankemönster för att kunna fortsätta till nästa utvecklingsnivå. Man kanske känner en viss sorg över det?

    Hehe… där gled jag visst in på en allmänt amatörpsykologisk djupanalys! 😀
    Har ingen aning egentligen vad du tänkte/kände när du skrev, ju.
    Men bra var det!
    Och vilken häftig ögonbild du hittat som illustration!
    P S
    Låt nu inte Leo tracka dig! 🙂
    Han har i grunden rätt, förstås- vi som hör till eld- och luftelementen är inte lika melankoliskt lagda som jord och vatten. Men det kompenserar ni genom er förmåga till inlevelse, som vi (eld & luft) tyvärr ofta saknar, så det jämnar ut sig i långa loppet! 😉

    • Ja, vi är såå bra – alla vi som har vatten i oss 🙂 Fast det är ju alla de andra elementen också, bra alltså.

      Nåja, tack för en analys, det var roligt att läsa. Genom hela Livet tror jag att man lär sig, vad vore det annars för mening? Det är ju en lärdom, hela tiden!

      Raderna jag skrev var inte direkt bara ur Nu och mig, utan – som vanligt när jag skriver här…- så blir det ett sammelsurium av diverse ingredienser, i och runt omkring mig; Nu och Då. 🙄 Jisses, lyckades jag uttrycka mig förståeligt där, tro? 😀

      Ha det bra!

Kommentera

