En surrande fläkt som blåser varsamt på mitt hår…

File:Passionfruit and cross section.jpgTänk att det kan vara så ljuvligt! Men rummet är varmt och kroppen likaså. Och brun har jag börjat bli, trots att vi istället för att åka till havet, var kvar här i spanska Calahonda idag, eftersom ett par av oss hade bränt sig lite i solen. Jag har legat på taket, i lite moln blandat med sol idag – så underbart att ligga där och läsa!

Håller just nu på med en bok som heter ”Passionsfrukten” av Karel G. van Loon. En pocket jag hittade här, som handlar om en man som efter 13 år upptäcker att hans son inte är hans. Mamman är avliden sedan länge och han och hans nya flickvän tar prover hos läkare för att hon inte blir gravid efter ett år, då det visar sig att han är steril… Har bara hunnit med halva boken ännu, men den är gripande, helt klart.

Imorgon blir det havet. Jag förstår inte vad det är med mig, som hela tiden strävar efter ljuset och solen och att vara ute… T o m när det är molnigt, så vill jag bara ut, ut, ut – så länge det är varmt, alltså… 🙂

För övrigt vill jag nedteckna att jag verkligen älskar passionsfrukt – så otroligt njutbart och läskande lent!

4 comments on “En surrande fläkt som blåser varsamt på mitt hår…

  1. Tack för era kommentarer.

    S: Nja, den boken var inte så bra, faktiskt. Skummade vissa partier, men visst var utgången överraskande – fast den kunde ha varit bättre skriven. Tack, det passar perfekt med lite semester nu!

    T: Ja, eller hur?! Tack o hoppas din midsommar var trevlig också! Kram

    C: Det ska jag göra, såvida inte väskan blir full… 🙄 Kram

Kommentera

