Tankar

Fil:Da Vinci Vitruve Luc Viatour.jpg

Leonardo da Vincis bild från Wikipedia

Ibland kan jag undra var de kommer ifrån och hur många tankar det finns i den här världen… Visst är det väl egentligen ganska konstigt; att tankar inte syns?! De bara finns där, inuti en hel massa människor… Ändå borde de ju ta mycket plats. Kunna påverka, skicka tysta budskap, sända goda energier till de som behöver.

Kan det vara så, tro?

Jag googlade på tanke. Det fanns inte så mycket om det, men på Wikipedia står att ”Tänkande är de medvetna processer som pågår i människans psyke.” Googlar man istället på tankar, så finns en hel massa förslag på hur man ”bäst” s k a tänka. Intressant. Men vem har rätt?

Vi människor är ganska fantastiska; innehåller så otroligt mycket, är ganska lika varandra – men ändå så otroligt olika! Och tankar…tänk att de finns! Och att de snurrar omkring i Universum, här på Jorden, överallt. Jag kan inte låta bli att tänka så.

För det är faktiskt helt förunderligt.      

av madonnan Postat i tankar

4 comments on “Tankar

  1. Ett förunderligt tänk som jag måste tänka vidare på. Glad blir jag av det, väldigt glada tankar får jag som jag hoppas kan snirkla sig genom luften fram till dig. Kram

  2. Hur man bäst ska tänka… jaaa. Mycket sånt nu och man kan inte klandra den villrådige för att undra vad andra tycker att man ska tänka. Men är det något man är skyldig sig själv så är det att tänka själv och ta sina egna beslut. Man influeras av vad andra säger, men det stora besluten måste man ta själv. Då är det lättare att stå för dem.

Kommentera

