Astrologi som ett livets språk

Det läser jag om här och kanske kan det underlätta att få lektioner om astrologi från grunden? Själv förstår jag ganska mycket av hur det fungerar – men det vimlar av så många små ”saker” att ta hänsyn till, så att jag förstår inte hur man kan tolka en hel karta… Vilket jag har försökt när jag har registrerat mina data på astro.com.

Jag ska i alla fall ge kursen ett försök och sidan, Galaktiska Gondolens Astrologiforum, är vettigt och bra uppbyggd. En skatt 🙂

6 comments on “Astrologi som ett livets språk

  1. Jag tycker att det är jättespännande med astrologi, försökte lära mig ställa egna horoskop med hjälp av en bok för en massa år sedan, men man behövde en massa listor och tabeller som jag inte hade, antar att sådant finns på nätet numera…

    • Hustabeller och efemerider behövs inte i våra dagar, gealach!
      Så’nt sköter datorerna om. (Computer betyder ju ”uträknare” 🙂 )

      Följ bara Madonnas länk här ovanför till astro.com, så har du ditt horoskop inom några sekunder!

      • Det är jättebra att man slipper rita ut en karta själv, tyvärr är det alldeles för knepigt att tolka en karta för mig – så otroligt mkt att ta hänsyn till. Men visst är det intressant och bra för de som inte blir förvirrade av allt ”virrvarr” som finns i en enda karta…!

    • Precis så gjorde jag också en gång, har kvar massa papper med kartor och tecken uppritade, fast förstod aldrig hur man skulle tolka eländet… 😦

Kommentera

