Eftersom det inte är påsk längre…

File:Mating Common Buckeyes.jpg

…måste jag ju skriva några rader, eller hur?! Det ser ju dumt ut om det står om påsk i rubriken… 🙄

Fick ett erbjudande idag, som jag inte vet om det är intressant, eller ej. Jag får läsa och sätta mig in i det mer.

Idag har vi bara varit hemma och latat oss. Suttit vid datorn, läst lite och varit jättetrötta. Konstigt det där, men varje gång jag byter ort blir jag så himla trött första dagen och så har det varit sen jag var liten.

Har en fjäril i badrummet, instängd i en tvättpåse… Känner mig lite djurplågande, för hur kul kan det vara att födas i en sån?!! Men fick ju med mig en larv…hem från en fjärilskurs och den blev efter ett tag en puppa, som nu alltså har fötts till en fjäril. Alldeles ensam var den när den föddes, för vi var ju uppe i fjällen. Stackarn, vilken start! Hemskt faktiskt och jag lider lite av vetskapen om dess eländiga tillvaro. Men vad gör jag? Jag kan ju inte släppa ut den n u, för då fryser den ju ihjäl.

Visste du förresten att fjärilar bara lever något år? Vilket liv…

2 comments on “Eftersom det inte är påsk längre…

Kommentera

