Så blev det Påsk igen…

Påskafton är en fin dag, speciellt när den förgylls av en skinande sol därute. Jag har alltid tyckt att jular och nyårsaftnar kantas av en del stress, men Påsken – den gillar jag! Då är det lite mat, en massa godis i fina påskägg och bara lite pynt. Dessutom är Våren därutanför; så härligt!

En ljus tid, helt enkelt. Sånt gillar jag.

Jag skulle önska att Påsken var ljus och skimrande för precis alla. Att människor som lever här på Jorden har tid och kan känna lusten att bara vara. Här och Nu.

Så skulle det vara.

 

Glad Påsk till dig som läser!

 

6 comments on “Så blev det Påsk igen…

  1. Hej hopp sötnos!
    Tack för besöket hos mig, jag är bara för dålig på att höra av mig.
    Just nu känner jag mig stressig vi har en massa garnering att göra på olika rätter men det vill jag inte göra för tidigt det blir ju för trångt i kylskåpet med allt brickor och fat.
    Kramar om dig och önskar att din påsk fortsätter bli avstressande och skön.
    Kram

  2. Glad Påsk, Madonnan!

    Ha en härlig tid i fjällen och njut av frisk luft, ledighet och solsken (för det blir säkert fint väder) 🙂

  3. Påsk … en hare sprang runt i min trädgård igår … hit och dit och jag kände att : nä, nu måste jag skydda mina tulpaner och krokusar, ja, allt grönt för de och rådjuren äter allt för mig!
    🙂

Kommentera

