Lördagsmorgon och det är Sol ute…

…medan jag ligger och ser en film, ”Proposal”, med Ryan Reynolds och Sandra Bullock. Den är så rolig emellanåt att jag ligger och fnissar högt, samtidigt som den är fin och ger mig inslag av eftertänksamhet.

Lilla tjejen, som faktiskt börjar bli stor hon också, är sjuk. Vet inte vad det är för något hon har åkt på, förutom hög feber och sömnighet och så har det varit sedan igår kväll. Lustigt det där, att redan när jag hämtade henne på fritids på eftermiddagen, så tyckte jag att hon såg lite hängig ut, men hon höll inte med om det. Fast sen kom febern. Så tänk att mammor har det där inbyggt, känseltentaklerna och bara v e t när något inte är som det ska.

Tänkte mig i alla fall ut en liten stund i solen, även om små sjuklingar brukar bli extra mammiga. Så det får nog bli en kort stund… 🙄

Sen är det lördag hela dagen och jag, som hade ovanligt mycket att göra denna vecka eftersom jag inte fick tid till det jag tänkt mig inom själva arbetstiden, fick igår kväll plötsligt världens flyt och såg helheter i allt jag skulle rätta och läsa igenom. Undan gick det och nu har jag riktig koll, det känns bra.

Och det var innan vinet. Jag lovar! 😀

2 comments on “Lördagsmorgon och det är Sol ute…

Kommentera

