Det händer något…

             …i min kropp när jag ätit enligt GI-metoden. Nu går jag ner och ner, även om jag inte vill längre, trots att jag har slarvat lite och ätit både chips, choklad och mer än annars. Skumt.

Så nu lägger jag till lite bröd och ska försöka äta mer, för lagom är ju bäst.

Är jättetrött idag, för somnade väldigt sent igår. Hur kommer det sig att vissa kvällar är det helt omöjligt att komma till ro? Benen börjar krypa t ex – jag är så utled på restless legs!! Vet att det finns mediciner, men jag är ju ganska emot att ta något ö h t, om det verkligen inte behövs… Kärringen mot strömmen?

Vet du förresten; När jag var gravid tog jag inte ens en enda huvudvärkstablett…! Färgade inte heller håret och tänkte på att låta bli skräpmat – allt för att bebisen skulle må bra. Däremot åt jag både jordnötter och Brie, samt Camembert – för det skulle (på den tiden) bebisar bli mycket smarta av. Och det blev de.

Jag tror förresten på att solandet av magar kan bidra till närsynthet. Läste om det någon gång, så sista graviditeten tillbringades till stor del iförd superstor mage och svart baddräkt på den spanska Solkusten.

Morgontankar bara. Imorgon är jag ledig; lite kan man väl få lyxa till det för sig själv?! Because I´m worth it!

av madonnan Postat i tankar

3 comments on “Det händer något…

  1. Så funkade Husse också. Nästan så att vi blev oroliga för han hade liksom ingen övervikt att tala om… Lagom är alltid bäst som sagt 😉

  2. det låter som att du har mycket att tänka på!!! =), det är bra när man funderar oxå.. jobbigt med benen o inte kunna somna men hoppas du somnar bättre ikväll!! kramiz//sarah

  3. Idag får man väl inte ens äta sådant ost när man är gravid? Lite lustigt hur sådant där ändras, snart säger de säkert att det är OK igen…

Kommentera

