Förundrad

Foto: Imagine

Över att just jag får leva det här Livet

Alla dessa möten och upplevelser

Även om de är ganska små

Så kan de ju ändå kännas lite stora där inuti

Ett badhus med ljummet vatten

Och världens varmaste bastu

Tyckte jag kände något okänt i bröstet

Men det var väl bara inbillning?

Förundrad sitter jag vid en dator

Och tänker på allt det som hör till

Vi åt förresten wok med tonfisk, jättestarka kryddor, soya och kokosmjölk

Det var så gott!

Shit – varför finns det så mycket där inuti?

Som bara vill ut, ut, ut?

Vet bara inte vart det ska ta vägen…

Alla dessa fantastiska människor förresten!

Vilken tur att vi finns

Även om just jag inte är särskilt fantastisk

Jag är bara vanlig…men alldeles unik!

4 comments on “Förundrad

Kommentera

