Minus 14,7

Alla sover och jag tassar tyst ut i köket för att sätta på thévatten. Dagen till ära blir det en hel rågmacka; jag ska ju ändå bort ikväll och äta även sånt som inte hör till GI-träsket.

Kikar som vanligt upp på termometern. Inne är varmt, men ute… 😦  Jag spärrar surt upp ögonen, men jo – det ä r faktiskt så kallt. Igen. Ska det aldrig ta slut? Bli vår någongång?

Det är t o m så kallt att tågen fryser och min egen röda, fina och trogna cykel (med underbar och underlättande cykelkorg där fram!) klagade gnisslande igår, när jag cyklade längs Valhallavägen för att hämta yngsta dottern.

Konstaterar nöjt att det är bra när de unga har en kompis som sover över; för det är bara då som jag kan koppla av och somna innan de behagar komma hem – det brukar ju bli ganska sent, dessutom. Hur kan nätter vara så roliga, kan man undra? När man kan ligga hemma och sova i en varm och go´säng… 🙄

Vilken tur att det finns element!

6 comments on “Minus 14,7

  1. God kväller 🙂
    Tack för kommentaren. Kul att du jobbar som lärare. Det verkar som att det blir den utbildningen för mig med och med inriktning förskoleklass (och specialpedagogik om det finns kvar) Ska till vägledningscentrum nästa vecka och prata med en studievägledare. Fast blir inte skolbänken förrän nästa år i så fall, har lite andra planer först 🙂
    Hoppas du har en bra helg!
    Kram

  2. Haha:o)
    Vi måste minnas själva hur det var när vi var unga….jag var MYCKET värre som tonåring än vad min dotter är. (Tur jag fick henne så sent i livet)

    Kom hem från Asien i söndags kväll och då vad det -14 på Arlanda kl 19. Nästa morgon noll grader. Nu idag, onsdag (?) är det fortfranade noll men som du ju vet så yr snön ner från alla väderstreck.
    Tycker det är rätt fascinerande och som Kaktus på AB-bloggen säger: det är bara 2 månader kkvar till våren.

    Det är att tänka positivt och jag gillar det och är sån själv. När jag vacklar fram med kryckorna i snöblasket och isbitarna på trottoaren kan jag använda mej av det som tillfälligt mantra. Jag gillar snö, men inte när det är runt noll. Kroppen gillar INTE kylan.

    Hoppas allt ärväl med dej
    Kramar från Kao

Kommentera

