När någon upphör…

…att höra av sig, nästan helt. Försvinner lite grann; mer och mer för var dag.

Så tråkigt när det är någon som har betytt något litet extra i ditt liv. Men varför tappar vi varandra ibland – vi människor? Är det en del av Livet och utvecklingen?

Eller är det stressen, allt vi gör och har omkring oss. Kanske att något är fel? Att du inte längre är intressant; som människa eller som vän? Tråkigt i vilket fall. 😦

Inte alltid får man veta det, men undringarna finns ju där… 🙄

4 comments on “När någon upphör…

  1. ”Är det en del av Livet och utvecklingen?..” frågar du.
    -Ja, jag tror faktiskt det. Mig förefaller det som om Livet ständigt går i cykler, allt tycks ske periodvis…

    Så är det i alla fall i mitt liv..! 🙂

    Därför tror jag inte att du behöver frukta att du ”..inte längre är intressant; som människa eller som vän? ..” Istället har nog den du saknar kontakt med gått in i en annan utvecklingsfas av sitt liv. Därmed inte sagt att er kontakt inte kommer att återknytas någon gång i framtiden.

  2. Jag är verkligen ingen expert men jag kan tänka mig att det beror på ”ups and downs”. När det är en ”up” är man utåtriktad och kommunikativ och när det är en ”down” drar man sig tillbaka. Mao har det nog inte med dig att göra…
    Förhoppningsvis kommer det alldeles snart en ”up”… 🙂

    Låt nu inte undringarna äta upp all din energi!

    Kram!

    • Så tror jag det är jätteofta. Hur många gånger har man inte undrat och kanske blivit lite ”sur” på någon som inte hört av sig, eller besvarat ens egna kommunikativa försök – och så visar det sig sedan att personen mått dåligt, varit lite nere, osv.

      Kram!

Kommentera

