Lever Du…

…Ditt Liv, eller lever du andras liv? Gör du dina val efter vad Du vill, eller efter vad andra förväntar sig, eller för deras skull?

Det är viktiga frågor att fundera över, under läsandet av Älska dig själv (En bok jag har haft sedan början av 80-talet, men inte läst ordentligt förrän nu – kanske någon mening med det också?).

  Lever Wayne Dyer själv som han lär?

 

Lever Du ditt liv?

 

4 comments on “Lever Du…

  1. Ja, jag har märkt att man kan ligga inne med böcker i flera års tid, utan att ha läst dem ordentligt. Kanske man bara skummat genom innehållet just när man fått/inhandlat boken, utan att man blev särskilt imponerad av innehållet.
    Men så en vacker dag, när man tar upp den på nytt, så talar boken till en på ett helt annat sätt..! Förmodligen beror det på att man då kommit till det utvecklingsskede som gör innehållet mera aktuellt och lättbegripligt.

    Jag tror faktiskt att WD lever som han lär! Om jag inte missminner mig, skriver han redan i ”Älska dig själv” att han vid fester ofta leker med barnen, istället för att frottera sig med de egotrippade vuxna, hehe…

  2. I alla högsta grad,.men det gäller att man uppfattar skillnaden mellan att leva och att existera, de allra flesta människor lever inte, de blir bara gamla utan att någonsin har varit unga. Ha det bra och lev ditt liv fullt ut varje dag,.livet är fruktansvärt kort.

  3. Att leva hela sitt jag. Det har jag funderat över hela hösten. Att leva fullt ut så att det lir bra för mig och inte dåligt för någon annan. God fortsättning och kram.

Kommentera

