Calle eller Erik…

…snart gäller det i Globen och jag tror att jag hejar på Calle, men är faktiskt inte riktigt säker på det. Men just att Calle har vuxit så under programmets gång, från den där skönsjungande blygt kika-under-luggen-killen, till en självsäker artist, är det som förtrollar mig så. Erik är å andra sidan så proffsig på det han gör han också, men ibland känns det en aning skrikigt. Tycker jag.

Vad tycker du?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 comments on “Calle eller Erik…

  1. Men HEJ! Vad kul med en ny besökare! Välkommen åter! =)
    jag håller med dig – det är Calle som gjort resan…den resa som juryn hela tiden pratar om…med utveckling och så. Erik kom nästan in som en färdig stjärna…men han skulle behöva lära sig att behärska rösten istället för att alltid skrika. Konstigt att de inte arbetar på det med honom…=)
    Anyway – kul att du tittade in och jag önskar dig en härlig fredagskväll! Kram
    Heja Calle! =)

  2. Znogge: Ja, det blev ju en vinnare i alla fall!

    Pierre: Nja, håller nog inte med riktigt, tycker Calle har en vassare röst, mer berörande. Även om Erik är jättebra också… 🙂

  3. Det har ju gått en tid nu sedan finalen, men eftersom jag ändå är här, kan jag ju lämna några rader om detta snart ljumma ämne, hehe…
    Var lite kluven där, för Calle är ju namne med min salige farsa, så bara därför kunde man ju heja på honom s a s… 😀
    (Är det flera än jag som slagits av hans näst intill förbluffande likhet med en ung Benny Andersson, förresten..?)
    Men sanningen att säga tyckte jag nog att Erik kanske var ett snäpp bättre; att hans röst bar mera, även om jag förstår dem som klagar på viss ”skrikighet”, haha…
    Nåja, såg på text-TV att Calle kallar sig själv ”Universums nöjdaste tvåa” sedan han fått klartecken att ge ut en skiva med sina 11 bästa låtar från Idol 2009-säsongen, så då är väl allt gott och väl, då… 🙂

Kommentera

