För två år sedan…

…skrev jag det här och orden är min känsla än idag:

 

Bakom mig

…finns känslan av intet.

Framför mig sänker sig långsamt

den orangeröda himlen,

som en tavla som sakta målas i mina lugna andetag.

Allt närmare kommer den

och famnar varsamt allt den möter;

den famnar mig.

Så lockande och mjukt välkomnande

är aldrig världen,

som då.

I en stilla och sömnig skymning.

               normal_rod_solnedgang.jpg

En solnedgång – så vackert det är

2 comments on “För två år sedan…

Kommentera

