Jag tror att

Händer

Man inte ska lägga energi på sådant som är…onödigt; som att en del inte ser saker ur samma eller liknande synvinkel, kanske för att de inte förstår bättre.

Jag tror att alla människor har lika stort värde. Att man inte kan se sig som finare än andra för att de har gjort eller gör dumma saker. Att alla, oavsett utseende eller härkomst, är precis lika mycket värda som människor.

Jag tror att okunskap och insiktslöshet kan finnas, medan kanske empati saknas.

Så tror jag.

Vi är alla unika och en del av oss har enormt mycket att arbeta med, att förbättra, att utvecklas inom. Men vi är människor och vi borde respektera varandra. Jag vet dock inte var ondska kommer ifrån och i sådana fall behövs nog enormt mycket förståelse för vad den kan komma ur.

Men jag tror på människan. Alla är vi unika, intressanta och från början goda.

Vet inte vad jag ville komma fram till, men orden ville bli skrivna. Så. 

3 comments on “Jag tror att

  1. ord behöver vissa människor att visa sig igenom. Du är en av dessa människor, tycker jag.

    kram å tack för att du låter dig användas av alla dessa krumelurer som har en mening, eller egentligen oändligt många betydelser. Men du gör dem synliga och det berikar oss alla, tror jag.

Kommentera

