Jag inser

…när jag ligger där och guppar i det ovanligt rörliga havet att jag troligen är väldigt okunnig som ganska sent påkommet plötsligt har blivit så intresserad av olika oförklarliga fenomen. Faktum är att det har med den här bloggen att göra… För när jag började skriva här så fick jag kommentarer och berättelser om hur andra hade upplevt och kunde se olika saker. Sånt hade jag aldrig hört förut!

Jag ställde i alla fall en personlig fråga idag och drog sedan ett tarotkort. Upp kom Prinsessa i bägare – jag undrar vad det betyder? Så mycket vet jag som att det har med känsla, vänskap och psykisk kraft att göra, men att tolka svaret på min fråga – det är svårt!

Fil:Cayce 1910.jpg

Edgar Cayce läser jag om idag och så tänker jag på hur det skulle vara om man under meditation plötsligt skulle bli en kanal för en ande. Vet inte om jag tror på det riktigt, men samtidigt – hur kan man luras om sånt?! Det torde vara tämligen omöjligt…

Edgar Cayce (som f ö var Fisk liksom jag)… Jag undrar hur det var att vara han? Fast egentligen har jag fullt upp med att vara mig själv, att lära känna mig själv och det som finns i mitt inre. Att förstå hur allting hänger ihop.

Svårt och kanske omöjligt.

Läs även andra nyfikna bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

One comment on “Jag inser

  1. Hej

    Jag vet vad ditt prinsess kort betyder. Det betyder att jag skulle råka läsa din blogg idag. Den bara dök upp från ingenstans! Så jag kan berätta för dig att jag är en prinsessa, en prinsessa på ärten :-)) – Så är det! Jag har blivit kallad för prinsessan i många år, men helt plötsligt blev sessan utslängd på gatan och blev en ärt prinsessa.

    Jag borde ju ligga och sova för länge sedan, men kunde inte somna så jag gick upp igen. Satt en stund och blädrade i lite kort jag har som Jenny Nyström gjort. Ett av korten drog jag ut ur fickan och muttrade för mig själv. Ja! så var det med den prinsessan. På bilden jag tittade på bligade en söt liten barnprinsessa mig rakt i ögonen och såg hur glad och välmående ut som helst. Hon har något blått på huvudet och sedan en guld krona på det. Det blåa är väl något tygstycke med brodyr insytt. Väldigt tjusigt.

    Nu ska jag krypa till kojs och få några timmars sömn.

    Ha en bra dag!

    Ps: Jag kom på något som är väldigt intressant och som du skulle kunna lteta upp på nätet eller i någon bok.

    ”Märkliga fakta för nyfikna – Att tala med änglar” / svenskt snille ”Emanuel Swedenborg. Det är gubben du ska läsa om, han var inte så lite speciell. Det jag läste tog jag ur en bok, en gammal en. Var jag har den vet jag inte i allt bråte ännu. Men säkert går samma information att hitta på nätet.

    Nä! Nu ropar kudden igen och spökena börjar bli otåliga på mitt nattsudd. :-))

Kommentera

