Det blir tomt

PICT0508

…här hemma när Tiden går så fort och alla blir så stora; klarar sig själva och har sitt eget. Mer ensamt lär det bli till hösten dessutom, men så finns ju som tur är ett yrväder som precis har spelat två omgångar Chicago med mig. Tyvärr råkade jag vinna, men vad gör man när alla essen kommer just till mig? Hon tar det bra och ofta vinner hon också, men inte idag. 🙂

Ändå så kommer saknaden till mig ibland, från dagar förr då man riktigt fick rå om varandra. Idag hittade jag en bok som en av döttrarna hade gjort till mig på min 42-årsdag och den är så fin; den boken… Alla i familjen och ett par vänner och släktingar finns på urklippta foton med trevliga texter till. Jag blev glad av att läsa, av att tänka och se tillbaka på Tid som varit och hoppas så att hon som skrev boken faktiskt satsar på sitt skrivande, för redan i så unga år som fem, sex skrev hon berättelser som var riktigt läsvärda.

Det är spännande att Tiden går, samtidigt som det är lite jobbigt också – för det går ju bara åt ett enda håll. Tungt att tänka så, men sant.

Och här sitter jag och saknar. Tänker på mina nyfärgade ögonbryn och på fotlederna som värker lite; på de kilon som har kommit i ett språng och på att jag inte ens orkar bry mig om att försöka få bort dem – mer än att jag går ibland för att jag älskar att gå.

Man tänker så bra när man går – på dem man saknar och älskar så.

Min Abblogg.

5 comments on “Det blir tomt

  1. Jag känner med dig och förstår hur du menar. Man är glad över att de gör det de vill och har utvecklats till självständiga individer men samtidigt översköljs man emellanåt av nostalgi, saknad och vemod.

    Det är verkligen kul och spännade de gånger man väl träffas och tar del av varandras upplevelser vilket brukar påminna mig om att det nu, när barnern börjar bli stora, är viktigt att ha ett ”eget liv”. I många år så har nästan all tid och fokus ägnats åt barnen men nu när de är mer självständiga är det dags att utröna vad man själv vill göra för att uppleva att uppleva tillvaron som stimulerande. Det låter enkelt men kan vara lite knepigt ibland. Det ger sig säkert med tiden 🙂
    Må så gott i sommarsolen, som äntligen verkar vara här 😀

  2. Vilka vackra bilder du har lagt in och visst är det vemodigt med tiden som går så fort. Har också lagt på mig några kilon som inte borde vara där men som jag inte orkar bry mig i. Det är svårt att förklara för yngre varför man inte bryr sig om någon karriär längre. Jag har haft mitt tänker jag. Nu vill jag bara ha lugn och ro. Lite ironiskt att jag hamnat där jag hamnat men tänker att nu får det räcka. Som om jag levt i massor av år och hunnit med det som jag vill i arbetslivet. Nu vill jag göra annat.

  3. Du skriver det som jag känner. Känner igen mig så i att det gick så fort och nu är de sina egna. på att kroppen förändras och jag inte alls hänger med på det heller. Visst är det lite vemodigt men öppnar också upp för nytt. Och jag tar lite glass och struntar i kroppen. Kram

Kommentera

