Visste du?

 Astral Sleep från Wikimedia.org

Att astralväsen är ett slags ickemateriella väsen som anses bo på det astrala planet och som ibland visar sig för andligt aktiva personer…

De astralväsen som då visar sig är oftast de s k  elementvarelserna.

Elementvarelser för Jord kallas för gnomer. För Vatten undin, För Luft sylfer och för Eld salamander. Alla människor som lever på Jorden skapar astralväsen som kan leva kvar efter deras död. Vi kan alltså skapa dem genom hur vi tänker och handlar. T ex om du har känt det som en närvaro i rummet där du är alldeles själv, så kan det ha varit en slags projicering med astralväsen som kommer från dig själv.

Det här låter väl spännande och jag hoppas att jag har uppfattat det rätt! Känner att jag måste ta och läsa på mer. Paranormal. se och sinnligkunskap.se är i alla fall två intressanta sajter att besöka. Men nu ska jag sova; astralväsen eller inte… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 comments on “Visste du?

  1. Hmm… Det där låter ju intressant, om än något märkligt! 🙄

    Det här med elementen, t ex; skulle jag skapa sylfer för att jag är ett lufttecken och du undiner i egenskap av vattentecken…? 😀
    Får nog kolla lite på det där, jag också!

  2. Så spännande skall in och kika på de där sidorna!!

    Har förrsten tänkt på dig de senaste två dagararna, vet ej varför men känner att jag måste tala om det för dig.

    Kram 😉

Kommentera

