Små tillbakablickar på ett liv

…får det bli här eftersom det för tillfället är ganska så tomt i huvudet. Så här skrev jag för ungefär ett år sedan: 

Vill du ha städat (18 juni 2008)

…så kan du bjuda hem mig.

Jag har nämligen månen i Jungfrun, så därför har jag ett behov av någotsånär ordning och reda. Är jag borta så gillar jag att diska och när jag ändå håller på, så blir det lätt lite tork både här och där, i skåp t ex. Fast mina händer blir lite torra, så är det någon som har tips på en bra handkräm får ni gärna ge råd. De är som fnöske nämligen, trots upprepade insmörjningar.

Medan jag skriver så lyssnar jag på Holosync, någon slags musik som är bra för hjärnan, lite som meditation om man vill, tror jag… De här ljuden har i alla fall till syfte att synkronicera mina båda hjärnhalvor och leda till ett välbefinnande. Det låter ju bra tycker jag, så det kan vara värt att ha det i bakgrunden. Kreativiteten ska bl a öka och då lär jag väl skriva inlägg på inlägg. Vi får väl se hur det blir med det.

Tänk förresten så jobbigt att behöva fly från översvämningar och naturkatastrofer.  Det är svårt att föreställa sig hur det skulle vara, men jag tycker uppriktigt synd om de människor som nu får fly från sina hem i amerikanska mellanvästern. Vi är så förskonade här i Sverige, men visst finns det höststormar och arga Gudrun som härjar ibland, kom jag just på. Kanske är det så att vi i stora städer är mer förskonade dessutom? För jag märker knappt av något, förutom snö som rasar från hustaken ibland.

Nåja, jag ska inte tänka på sånt nu, för nu är det sommar och sol ute och jag gillar att vara ledig. Gör jag.

Hoppas du har det bra också.

Min andra blogg finner du här.

Kommentera

