En riktigt viktig dag

Och ett Stort Grattis till en äkta Tvilling från Madonnan.

6 comments on “En riktigt viktig dag

  1. Hmmm…Eftersom jag bara känner tre personer som är födda på det här datumet och jag är en av dem, så är jag förmäten nog att tro att det är mig du syftar på. 🙄

    Om så är fallet, ber jag att få tacka för gratulationen och den söta katten här ovanför! 😀

    I japansk och vietnamesisk astrologi är jag född i Kattens år, medan kineserna kallar det Harens eller Kaninens år. (I grundtexten berättas om att ett av djuren som hörsammade Buddhas kallelse, var litet, pälsklätt och hade svag rygg. Vissa tolkade det som katt, andra som hare eller kanin)

    Med tanke på mina tre barnkullar, så ligger ju kaninen bra till, men jag har nog också drag av kattens egensinne, hehe…

    (Tänk om det inte är mig hon menar!!) 😳

  2. Tizzel: Nyfiken i en strut!

    Sam Z: Jag känner hela fyra som är födda just idag; konstigt att det är så pass många faktiskt! Katter är förresten bättre och sötare än kaniner, därav bilden. (Jag har aldrig förstått mig på vitsen att ha kaniner i lägenheter; de gnager väl sönder en massa tapeter och annat?) 🙄

    Ett Stort Grattis på din födelsedag i alla fall!

Kommentera

