Jag varnar

null

…för mig och för allt jag känner:

Som att Livet är det tuffaste som finns

och här, mitt i är jag som en liten, oansenlig prick

Mitt bland alla andra prickar

som irrar omkring

och jag bara söker efter en mening.

Har du hittat den?

4 comments on “Jag varnar

  1. Du skrev den just, tycker jag.

    ”Livet är det tuffaste som finns”.

    För mig handlar det om att hitta konstruktiva strategier inte ”mot” livet, utan snarare ett flöde, som hjälper mig att flyta med på resans gång.

    Att lära sig se de hinder, man inte är betränt av att bara acceptera. Utan mer söka lösningar för att ta sig över och förbi. Men vissa hinder, kanske inte bör forceras. Då får man leta vägar förbi dem istället.

    Ibland behöver man kanske stanna upp och invänta lösningen. Ibland får man ändra riktning och kanske till och med börja trampa obanad mark. Men det kan i sig bli en spännande resväg.

    Tack madonnan, du väcker tankar av existensiell natur. Jag gillar det. Du ställer de viktiga frågorna. Du gör det så vackert och du gör det så ödmjukt och milt. Jag beundrar dig för det.

    Klok är du och vacker inom och utom dig. Du behövs. Jag behöver dig. Din blogg är en poetisk oas att vila i .

    Kärlek och ännu mer kärlek till dig raring!
    🙂

  2. Kersti: Alltid något…vissa dagar 🙂

    Tizzel: Det ante mig, bra att du förstår då! 😉

    Birgitta: Du delar alltid med dig så fint av dina tankar och funderingar; som nu. Och dessutom skriver du så fint till mig att jag blir alldeles rörd och glad. Jag är glad att du känner så och tror att vi alla ger något till varandra här. Tack!

    Kärlek tillbaka och kramar! 😀

Kommentera

