Blossande kinder

En elak hosta och en dum liten kvinna som går och jobbar trots en ganska så frånvarande röst. Då får man skylla sig själv om man börjar må illa av febern som stiger under dagen på arbetet, men jag brukar skylla på den där Luther – för jag har verkligen haft ”besvär” med att stanna hemma, ända sedan jag var liten! Att tillåta mig det är…svårt.  🙄

Det känns som om jag är snudd på oumbärlig dessutom… Är jag inte det? 🙂 Hm. Jag har i alla fall så sällan stannat hemma att jag inte är riktigt säker på hur man gör; men får mejla en kollega, för hon vet allt, hon C!

Nu ska jag ligga här i sängen; sova varvat med att läsa lite bloggar. Det var ett tag sedan, för helgen har tillbringats på annan ort med himmelsk tårta ;), feber i början och sedan hosta. Suck.

Hej hopp på er.

7 comments on “Blossande kinder

  1. Jaa du, att vi ska ha så svårt att ta hand om oss själva. Men, jag har ju varit lika dan själv. Trott att jag varit oumbärlig. Plikttrogen. Men, sen började jag fundera över vem som ”tackade” mig för det. För att jag pinade mig till jobbet, fast jag inte mådde bra. Det var ju bara dumt. Nej, man ska ta hand om sig själv. Göra saker man mår bra av. Alla borde bli bättre på det 🙂
    Krya på dig!

    Kram,
    Eva

  2. Jag har också svårt att stanna hemma och bruka försöka hålla ut in i det längsta. Bara dumt för vi ska vara rädda om oss själva!

    Krya på dig nu!

  3. Klart man ska vara hemma när man är sjuk. I alla fall om risken är stor att man smittar arbetskamraterna.
    Men framförallt om man har feber bör man vara hemma, eftersom det kan få obehagliga konsekvenser annars.

    Önskar dej ett snart tillfrisknande:)/Ciao’

  4. Kram till dig Madonnan.

    Jag finns här också, men här skriver jag mest på engelska.

    Kimberly Du är naturligtvis välkommen att komma in och läsa min halvtokiga blogg.

Kommentera

