Obehagliga saker brukar jag undvika

…så när jag har mötts av braskande, skrämmande rubriker om den otäcka svininfluensan har jag raskt ögnat igenom de feta, svarta bokstäverna, men inte gått till själva artikeln. Men eftersom precis ”alla” pratar om det här, hela  tiden, så har nu även jag läst på lite grann, eftersom det är bra att veta vad som händer runt omkring en…

Med viss lättnad tar jag i alla fall till mig att det inte verkar vara värre än en vanlig, otäck influensa, för de som inte bor/vistas i Mexico. Resten förtränger jag nog. Så kan man också göra…

Obehagligt är det visserligen, men här gäller det att hitta det väsentliga, så jag klickade först på en artikel som handlade om symtomen på svininfluensan, (eftersom jag själv har halsont, ont i benen, samt vissa pinsamma stressymtom i form av glömska och förvirring – och pustar snabbt ut i lättnad att inget sådant finns med!) Det känns långt bort, svininfluensan, men kanske är det bara tillfälligt…?

Pustar i alla fall också ut efter två avklarade födelsedagar och en hel massa jobb. Tänk att nu är endast ett av barnen minderårigt – en lite annorlunda känsla faktiskt.

Här gäller det att vänja sig vid tanken på vem det är som bestämmer (fast har det nånsin varit jag??!!). 🙂 Och eftersom det här inlägget inte fungerade i Abbloggen, skriver jag om det en aning och publicerar det här istället.

14 comments on “Obehagliga saker brukar jag undvika

  1. Ja man undrar vad stohejet är om. Om det är som en lätt influensa för flertalet menar jag. Vanlig influensa sprids ju världen över utan en massa varningar. Varje år dör en hel del människor (oftast äldre och människor med hjärt/kärlsjukdomar) till följd av vår ”vanliga” influensa också så vad är det med denna som är så förbaskat farligt.

    • Jag tror att den kanske kan vara tuff för en hel del, men inte för de som har ett normalt immunförsvar eller god hälsa i övrigt…. Hoppas i alla fall!

  2. det värsta är att media gör att alla tror att influensan är som pesten för tusen år sedan. Det har trots allt ”bara” dött 150 personer i hela världen hittills. Jämför med HIV eller annat….det är fortfarande större risk att gå över gatan!

  3. Mannen låg helt utmattad och blundade på sängen. Snörvlade och allt vad han hade. Så kom nyheterna med sin rapport om svininfluensan. Han såg på mig och sa: ja men det är ju precis det där jag har. Själv känner jag ingenting.

  4. Vi är inte riktigt där men håller på att vänja oss vid tanken på att helt släppa taget. Vår mellersta fyller 17 i sommar och den yngsta 13 så vi har ett tag kvar. Ibland längtar jag ibland fasar jag för den dagen. Så definitivt på något sätt. Eller kan det ha med min egen ålder att göra:).

    • Det går så fort…och mellan 17 och 18 händer rätt mkt är min erfarenhet. En STOR självständighetssträvan. Bara att följa med så gott det går. Hu. 🙄

      Kram

  5. Du är där lite överallt 😉
    Tack för påhälsningen. Sol blir det nog inte, men ska sätta ett bröd i ugnen. Började med brödbakning i december och håller ut än. Kanske dags att köpa en knådarmaskin.
    Vågar inte köpa maskinen för varje gång på satsar då försvinner lusten.

    • Å, vad härligt det är med hembakt bröd! Det är så gott och tar slut mkt fortare än vanligt butiksköpt. Duktig är du! Antar att det är bättre utan maskin då… 😀

  6. Jag fullständigt skiter i sånt som svininfluensa. Om det är meningen att jag ska drabbas saå gör jag det oavsett om jag försöker undvika det eller ej.
    Jag oroar mej inte för såna saker, då mår jag bara dåligt.

    Men jag beklagar naturligtvis de personer som blivit svårt sjuka och de anhöriga till dem som dött i sjukdomen.

    Kramar och vårsol./Kao

    • Jag tror att det är rätt inställning. OM man nu skulle drabbas så är det ju trist om man har gått och oroat sig den tid man var frisk… 🙄

      Kramar tillbaka!

Kommentera

