Att utbildas i scientologi vid tre års ålder

Katie Holmes med lilla Suri vid ett tidigare tillfälle.

…fem dagar i veckan – det blir nu verklighet för lilla Suri, dotter till Tom Cruise och Katie Holmes.

Undrar jag om det är bra, eller ej? Blir det som en slags hjärntvätt, eller bara en bra fostran och inlärning av diverse nyttiga saker?

Så liten…och då kan man inte välja själv.

Blogg 1.

Läs även andra funderande bloggares åsikter om , , , , , , , , , , <!– Start of StatCounter Code –>

11 comments on “Att utbildas i scientologi vid tre års ålder

  1. Hej,
    för mig låter det indoktinering, tror personligen på en uppfostran som lär barnen att tänka självständigt..
    Hoppas du haft en bra Påsk!!

    Kram 🙂

    Ps. Skall kolla in de där med keltiska horoskopet sen, de verkade kul. Nu måste jag laga middag till en hungrig tonåring.

  2. All fanatism är skrämmande.
    Efter att ha sett denna video där Tom Cruise pratar för scientologerna ser jag på honom med nya ögon. Hans blick är plötsligt skrämmande för att inte tala om skrattet och naturligtvis budskapet.
    Samtidigt kan man ju fundera lite, han är ju faktiskt skådespelare.
    Här är länken till klippet: http://www.youtube.com/watch?v=UFBZ_uAbxS0

  3. Tack för era kommentarer.

    menuette; Jag tror som du och hungriga tonåringar har oftast bråttom att få mat 😛

    Puppe: Nej, tror jag inte…

    Kersti:Ja, man kan verkligen undra. Och så liten…

    Kvinnotankar: Ja, så är det ju och så ska alla formas efter sin kultur också…Mycket med det jordiska.

    Lillasyster Kanin: Tack, jag ska titta på videon. Förstår precis hur du menar utan att ens ha sett den ännu…

    Livsreflex: Jag tror som du.

    Kram på er!

  4. Klart det är hjärntvätt och det är frujktansvärt att inte låta ett barn vara ett barn! De är inte lämpliga som föräldrar i mina ögon. Det är obehagligt och helt fel.

    Sol på dej./Kao

  5. Jag tror att massmedia ”drar på” lite extra just för att det handlar om Scientologerna och Tom Cruise. Varför skulle de vilja sin dotter illa? De gör väl som alla andra föräldrar, det de tror är det bästa för sina barn.
    Sedan kan man ha vilken åsikt som helst om huruvida man gillar scientologerna eller inte.

  6. Hej Lena,

    Ja, det är klart att de vill det allra bästa. Förstås. Frågan är vem som har det rätta svaret om vad som är bäst… Det lär de väl tids nog få veta 🙂

Kommentera

