Ända sedan

…det blev sommartid så har jag vaknat ännu tidigare, än d e n, alltså. Åt andra hållet kan man kanske säga, vid sommartidens femtid; som om kroppen har hamnat i en slags protest mot tidsbyten? Eller så vill den upp ännu tidigare för att utnyttja ljuset?

easter-valley1

Foto: www.photobucket.com

Jag är inte ens trött, fysiskt. Ändå har jag jobbat hemma halva kvällarna denna vecka.

Undrar om inte ljuset och föraningen om en vårvärme, tinar upp våra själar?

11 comments on “Ända sedan

  1. Klart den gör, vårvärmen! Jag är inte så känslig för den där timmen och har aldrig variit.
    Värre då att färdas västerut i flera timmar med flyg, jetlag gör mej helt sjuk i den riktningen.
    När jag t.ex åker TILL Thailand (österut)är jag morgonpigg och kvällstrött där. Men när jag åker hem blir det tvärtom och jag får ingen ordning på någonting gällande sömnen(i morse somnade jag t.ex 4 och vaknade 10.
    Jag borde flytta. Inte bara därför, mest för den underbara värmen, förståss, som inte bara tinar upp min själ utan även min värkande kropp.
    T.o.m min doktor tycker jag ska flytta…hmmm…kanske han vill slippa alla mina besök, den rackaren? Jag gillar honom ändå:)Jag gillar nästan allt och alla när det blir varmt, för den delen.

    Suttit en stund i söderläget på min balkong. Såååå ljuvligt!(/Kramar från Kao. Soliga kramar:)

  2. Själv lägger jag mig sent och vaknar tidigt. Inser att jag drar ut på sänggåendet in i det längsta. Jag tycker helt enkelt inte om att gå in och lägga mig i sovrummet. Ändå är det lugnt. Det har inte hänt något på länge nu. Det enda jag reagerar på är kylan i köket. Det var så när mediumet var har i februari också. Men, händer inget mer så får det vara så…
    Annars mår jag bra. Känner mig gladare nu när solen har tittat fram. Idag har jag promenerat runt på stan i flera timmar. Det var härligt 🙂
    Kram,
    Eva

  3. Vilken härlig bild!
    Är på gång att måla tavlan till vardagsrummet men jag hade fastnat lite men nu när jag såg det här fick jag lite inspiration. :0)
    Kramar till dig

  4. Hej på er och tack för era kommentarer.

    Kao: Så jobbigt att ha en kropp som värker så. Blir glad för din skull att solen så sakteliga återvänder och börjar värma oss här i kalla Norden. Ha det fint!

    Znogge: Håller med dig. Det betyder så mycket…

    Kersti: 🙂

    Eva: Är glad för din skull att det har lugnat ner sig lite… Och så solen på det!

    Kram på er:)

  5. Livsreflex: Jag är glad att du har hittat hit 🙂

    Miss Magic Girl: Jag är precis som du i det fallet…

    Sam Zodiac: Ibland hittar man en bild som man gillar! Och sol lapar jag så fort tillfälle ges… 🙂

    Zombie: Bra att du också blir piggare!

    Wendla: Men vad bra att den hjälpte dig lite på traven *lol*

    Kram på er!

Kommentera

