För det oerhörda

   Som ingen människa ens kan tänka sig

Som berör så många

Lamslår, smärtar, oroar runt omkring

Föder stora frågor

Undran och rädsla

Av det upptas också mitt sinne

Vimlar runt i mina tankar

Ändå är jag bara en av alla okända

i en stor, stor värld.

14 comments on “För det oerhörda

  1. Tacka för det…kart det är ok att du länkar min Dryad.

    Detdär om att avra liten…ja, det är svårt. Men vad är det? Också stora människor behöver omsorg och kärlek.

    Igår pratade jag med en god vän: du vet hur alla som ser en bebis blir alldeles till sig…Sååååå söt….

    Tänk om vi såg på alla människor runt oss på det sättet.

    Åååå vilken vacker människa…tänk om alla fick det bemötandet…

    Då var det slut på krig.

    DU skriver så vackra dikter och strofer. TAck för det!

  2. Tack själv, Mira 🙂 Och du har så rätt i det du skriver. Tänk om alla sa fina saker till varandra. Så mycket det gör!

    Znogge: Tack. Fast de här raderna kommer ur något tragiskt som har hänt… Ingen jag kände, men ändå..

    Kram på er!

  3. Så vackert! Det oerhörda…idet så tragiska. Ibland vill man inte ens uttala det, fastän det är så viktigt. Jag frågar mej: VARFÖR?

    Jag såg aldrig den flickan le…..

    Kramar

    Kao

  4. Kersti: Ja, Livet borde få vara glädje och ro. Lycka. Kram!

    MissMagicGirl: Tack. Kram!

    Kao: Ja, varför? Varför orkar de inte längre…
    Så tragiskt, tankarna går till hennes familj; hur orkar de vidare??

    Kramar tillbaka

  5. Ohhhh vackert skrivet!!!!
    Fantastisk bild!!!!

    Jätte trevlig blogg du har här också, kul att jag hittade hit!!!

    Ha en underbar dag!

    Eva-Lena / caChi

  6. Great site this madonnan.wordpress.com and I am really pleased to see you have what I am actually looking for here and this this post is exactly what I am interested in. I shall be pleased to become a regular visitor 🙂

  7. Rosa: Så fint att vara känd av dig 🙂

    Eva-Lena: Vad roligt att du hittade hit! Kom igen hur många gånger du vill 🙂

    Nova: Tack för besöket!

    Birgitta Alvskogen: Tack. Skrivet ur en känsla för en tragisk sak jag fick höra talas om.

    Kramar till er alla!

  8. brill site this madonnan.wordpress.com terrific to see you have what I am actually looking for here and this this post is exactly what I am interested in. I shall be pleased to become a regular visitor 🙂

Kommentera

