Jag drar

Underbart ljusfoto från www.wikipedia.org

…det där djupa, långsamma andetaget.

Sluter stilla mina gröna ögon och tänker på det stora ljuset

och den enorma kraften som bitvis fyller hela mitt bröst.

Sprider sig beslutsamt i min kropp; ut i armar och ben och ända upp i huvudet.

Så andas jag några gånger och tänker att det fungerar faktiskt.

Lite grann i alla fall.

Ljuset.

Och kraften.

Sprids i min kropp.

12 comments on “Jag drar

  1. Men hejsan svejsan! Det var ett tag sen. Jag har också gröna ögon. Och visst är du Fisk. Jag med. Kan det blir bättre? Nej, nej, nej….. Har du fyllt? Det har jag. Det 6 mars. Åren går och vi får bara hänga med.

    Ja, man kan andas långt och länge ibland. Fast det glömmer jag bort. Andas kort. Dumt när man kan andas långt.

  2. Tack för era kommentarer.

    Helena Palena: Hej på dig! Du låter synnerligen energisk och nej, jag hade inte fyllt. Fyller lite senare än dig, men inte mycket :O
    Znogge: Det är välgörande…

    Mira och Kersti: Ett bra sätt att hämta kraft och snabbt!

    Sam Zodiac: Aha, visst ger det snabbt mer energi! Tack!

    Pantheraleo: Ja, en känsla som behövs tillskott av ibland och då fungerar det här så bra 🙂

  3. Photoimagine: Tack detsamma! (Även om det var ett tag sedan…)

    Miss Magic Girl: Tack!

    Kao: Kan stämma och visst är bilden vacker!

    Rickard: Tack för ditt besök och dina ord. Bilden är från Wikipedia och jag fastnade ögonblickligen för den 😀

Kommentera

