Ända från

Foto: www.flickr.com

…ingenstans, kommer mina ord här. Känner mig ganska så hämmad, kan inte skriva nästan. Så synd.

Kanske har det märkts att inläggen här blir färre och färre? I vanliga fall har jag lyckats knåpa ihop några inlägg per vecka, men nu på sistone har de varit ganska så sällsynta…

Det är svårt att sätta ord på sånt som känns. Än svårare om du vet att många som känner dig läser dem.

Det är mycket som är svårt. Ibland undrar jag om Livet egentligen är till för att härda oss?

Inför det riktiga som kommer sedan…

9 comments on “Ända från

  1. Livet, ja inte är det så lätt alla gånger. Jag förstår din känsla inför att skriva när många vet vem man är. Vissa saker blir liksom för privata men man skulle önska att man kunde dryfta dem i etern med alla kloka människor som finns här runt omkring. Hur det än är för dig just nu så brukar det mesta tillslut ordna sig på ett eller annat sätt. Men ibland är det svårare och tar längre tid än man skulle önska. Många varma tankar sänder jag dig genom etern. Kram

  2. Livet är verkligen inte alltid så lätt vilket kan märkas på ens skrivande.Speciellt om man känner att det man skriver inte ska vara till allmänt beskådande. En del är som Kersit säger för privat men kanske är det just det privata som man behöver diskutera…
    Kram!

  3. Ibland känner jag också så….härda oss…. slipa av de värsta kanterna inför nästa utmaning. Ja, det tror jag på.

    En fin dag till Dig!

  4. Om inte härda, så kanske rusta oss med erfarenheter som gör att vi kan bearbeta livet utifrån en ny synvinkel varje gång.
    I mitt fall kom livet med hårda törnar i början, för att sedan bli så fantastiskt underbart, dock inte problemfritt. När det väl kom trodde jag inte det var möjligt, men med åren har jag insett att det är inte livet, det är jag, som förändrats, givit mig nya erfarenheter och nya förutsättningar att klara motgångarna.
    Jag vet inte, om jag får fram vad jag menar här men ändå 🙂

  5. Vet inte, och visst blåser det kallt ibland.
    De som kommer sedan är nog en befrielse. (när det är dags, tolka INTE fel nu *s*)
    Tycker iallafall att du alltid du skriver läsvärt.
    Kram!

  6. Detdär känner jag verkligen igen!!
    Därför startade jag en helt egen bogg. Som bara är til lför mitt navelskådande. Eller växande om man så vill. Där skyltar jag inte med namn och identitet…alls. Dyad- det är en trädnymf. Skojigt var att en vän hakade på oc hskapade en blogg för sig- hon är Ninja Najad- en najad är en vattenfymf.

    VArför inte haka på trenden? Jag känner mig såsom kvinna med intuition, känsla och stolthet som en nymf…ibland lite svårt i denhär välden. Som du säger- ska man hrädas. JAg tänker på den som en skola för själen.

    Du är välkommen att tita in hos mig. Om du vill skappa dig en egen Nymfblogg…för ditt växandes skull…så är jag jätteglad!

    Det finns många att välja på, i den grekiska mytologin.

    Kolla in här:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Nymf

    Annars får du ha en trevlig kväll.

Kommentera

