Och jag har inte mött dig

 

broar

Foto: Imagine

 

…och inte dig heller; men ändå…

Så har jag gjort det; rätt så ordentligt

För vi känner varandra ganska innerligt vid det här laget

De ord som har skrivits och följts under lång tid

Gör ju att man lär känna varandra mer och mer

Stämningslägen, Vardagen, Livet

Precis allt det och mer ryms ju i dem

Så ja; vi har mötts; det har vi

Jag har mött dig.

Och dig.

Och så många andra.

Här – i orden.

Rätt fantastiskt ju!

 

Läs även andra tankfulla bloggares åsikter om , , , , , ,

5 comments on “Och jag har inte mött dig

  1. Jag känner mig så ödmjuk inför din fantastiska förmåga att uttrycka dig poetiskt. Du är min diametrala motsats på det planet. Det är nog därför jag beundrar dig så…tror jag.

    Men när jag tänker efter så är det inte bara just det. Det viktigaste i alltihop är nog den värme du förmedlar. Och att jag känner mig ödmjuk inför dig och dina texter, beror förmodligen på att dessa är en spegel av dig, av en i sig ödmjuk människa. Det är den känslan du förmedlar till mig, och det är därför jag känner mig ödmjuk inför dig. Hajjaru???

    🙂

    varm kram!

  2. Znogge: precis!

    Lotta: Tack! 🙂

    Birgitta Alvskogen: Jag känner mig väldigt ödmjuk inför dig också. Och så får jag lite dåligt samvete för att jag inte är den där fantastiska människan som man skulle kunna vara… Nåja, ibland försöker jag i alla fall!

    Kram och ha det fint! 🙂

  3. Ping: En liten länk | Madonnans

Kommentera

