Kvällstankar

rosas-flicka

Jag tycker väldigt mycket om

Att ha dig här hos mig

Bredvid; liggande helt avslappnad framför en film och ibland kommentera något litet

Sånt gillar jag; att bara vara – tillsammans i värme

Inte tänka varken framåt eller bakåt, utan bara finnas till i nuet

Så lite förgyller verkligen så mycket

Och ger värmande minnen att ta fram när de behövs

Livet kommer jag nog förresten aldrig att förstå mig på

Vad som är meningen eller inte menat alls

Och varför saker sker eller inte sker

Igår visste jag till exempel inte vad som skulle hända idag

Och så kommer det ju alltid att vara

Men en sak vet jag och det är att Livet är ett mysterium

Och ett omvälvande äventyr

Det allra svåraste att ta sig igenom

Och verkligen det finaste; en fantastisk gåva

Oavsett vad som händer

Så ska jag alltid tänka.

Läs även andra välmående bloggares åsikter om , , , , , ,

5 comments on “Kvällstankar

  1. Livet är en underbar gåva. Gäller att ”se det stora i det lilla”, leva som om varje dag vore den sista i livet. Stanna till och begrunda i tillvaron, behandla andra medmänniskor precis just så som man själv önskar att bli behandlad…
    Då har vi kommit en bra bit på väg, till ett fullgott liv – ”här och nu”…
    i väntan på det kommande livet som väntar oss…

    Varma kramar från Rozie

  2. ”Inte tänka varken framåt eller bakåt, utan bara finnas till i nuet”, ja…
    Jag skrev just en kommentar på Birgittas sida på det här ämnet. Nuet är ju allt vi har, så passar man inte på att leva där, så missar man ju hela poängen med Livet! 😀

    För övrigt håller jag med menuetet om att du skriver himla fint! 🙂

Kommentera

