Jag har tänkt på en sak

moln

…att det som betyder en sak för någon, kanske innebär något helt annat för andra. Så konstig är världen att vi upplever saker och ting helt olika; att ord betyder något speciellt för en del men inte för andra. Överallt; hela tiden så är det så.

Bra konstigt, eller hur?

8 comments on “Jag har tänkt på en sak

  1. Jag tror att det beror på att vi tänker så annorlunda, beroende på

    vår personlighet och våra erfarenheter.

    Personligheten framgår av vårt horoskop. Det är därför jag tycker

    att det är så intressant med astrologi! 🙂

    Ha det, Madonnan!

  2. När det gäller skrivna ord beror det ganska mycket på vilket humör man är på när man läser (tycker jag). Det som tolkas positivt ena dagen kanske skapar osäkerhet en annan dag. Allt utifrån hur vi mår när vi läser.
    Hm, kanske borde man kolla upp det där med astrologin…
    Må så gott!

  3. vi har alla olika perspektiv, och några vill se vissa saker i ord eller handlingar, andra är öppnare och tar saker som de kommer. Ord ger associationer, och dessa är olika för alla.

  4. Nää, jag tycker inte det är så konstigt. Men det är verkligen så!

    Just detta faktum bidrar med ett brett spektrum till vår upplevelse av världen och livet, tror jag.

    Du är så härlig, för du tar verkligen fram de stora frågorna, och du lyckas alltid göra det med minimalt av text. Det är en begåvning just Du har madonnan!
    🙂

    Tack för det!

    och kramar förstås
    🙂

Kommentera

