Den här Julen

jul6

…blir en sådan Jul som jag alltid kommer att minnas; ett glimrande guldkorn i Livet helt enkelt.

Trots att jag har sovit skavfötters med en liten dotter och tre ”Bullar” (STORA mjukisar alltså!), varpå sömnen i stort sett har varit obefintlig, så blev det en minnesvärd och uppiggande Julafton.

Inte ett enda stort snökorn har singlat ner på min näsa och inte på någon annans heller, men några små, ganska så osynliga gav i alla fall ett mjukt och vintrigt glatt ljus till dagen, igår vid ettiden då den började ”på riktigt”.

Idag ska vi ut till ett födelsedagsbarn, en ung man med skinn på näsan och många kloka tankar. Grattis!

12 comments on “Den här Julen

  1. Lite mörkare grönt, ser jag. Och ett ö h t ganska ”juligt” gränssnitt. 🙂

    Får väl önska trevlig fortsättning på högtiden då, nu när jag äntligen

    fått fart på mitt ”smalband” igen, hehe…

    Måste väl vara en alvflicka som önskar God Jul på bilden. Med dom

    spetsiga öronen, menar jag…:)

    Ha ett trevligt födelsedagsfirande med den unge Stenbocken som har en

    skinnförsedd näsa och visa tankar! 🙂

  2. Det enda som snöar här är era flingor på bildskärmen som min dator blir så trött så trött av 😀
    Men det är vitfrostigt och på något sätt ljusare i alla fall. Sen kanske det är inbillning, men nog känns det att dagarna blivit lite, lite ljusare?

    God fortsättning!

  3. En liten fråga till dig:
    Jag får inte till det när jag lägger in en gif-bild. Den blir inte rörlig i inlägget, trots att den är det på redigeringssidan. Varför?

    Önskar dig en god fortsättning Kraaam! 😉

  4. MärtaGreta: Trist att datorn snöar in på snökorn… 🙂
    Jag tycker nog att dagarna är ljusare än någonsin! Kram på dig.

    Elisabet: Så borde alla barn ha det. Tack för din kommentar och länk 🙂

    Znogge och Miss Magic Girl: Kram på er och God Fortsättning! 🙂

    Rozie: Jag är inte riktigt säker på att jag förstår hur du menar…men när jag lägger bilden i mitten av inlägget, så markerar jag den (högerklickar på den alltså) och klickar sedan på ”mittenikonen” av tre som man kan välja om man vill ha bilden till vänster, i mitten eller till höger… Dessa finns precis till höger om en ruta med 1, 2, 3 och en annan ruta med ett citattecken i. Hoppas du förstår! Annars får du fråga igen.

    Kram!

  5. Jag kan INTE högerklicka, och får INTE fram de valmöjligheterna som du beskriver, med ruta 1, 2, 3 och citattecken! Nu sitter jag och ser ännu mer ut som ett frågetecken! 😉

    Men jag tror jag kommit på vad som är problemet! Jag tror att den bild jag vill lägga in är ”för stor”, och kräver för mycket utrymme, och att det är DÄRFÖR den blir som en ”vanlig” bild när den publiceras, och inte en rörlig, vilket den ju var menad att vara, eftersom den är en gif.bild.

    När jag väljer bilder av ”modell mindre” går det bra, däremot.

    ”Kramen, lilla damen!” 😀

Kommentera

