Världens bästa minnen

      

 Foto: www.freefoto.com

Går alltid att plocka fram

Vårda varsamt; som dyrbara diamanter

Sådana som gnistrar mjukt

Gör världen en aning mer skön

Än den egentligen är

Minnen är ganska så fantastiska

De finns alltid i tryggt förvar inom dig

De kan ingen ta ifrån dig

Alltid kan de gnistra

 

Läs även andra tankfulla bloggares åsikter om , , , , , ,

20 comments on “Världens bästa minnen

  1. Dina ord här berörde en öm punkt i mitt inersta, vet inte vad som hände när jag läste men det svällde i bröstet.
    Tack å kram Även för påhälsning hos mig.
    Ps. hälsa å tacka din vän Isprinsessan för hennes svar till mig hos din andra blogg.

  2. Du har så rätt!
    Och du har fått den gudomliga förmågan att uttrycka detta så vackert med dina ord.

    Vet du jag tycker du har både sommar och vinter på bloggen nu. Först tänkte jag julgrönt, men det är ju mer åt vårgrönska och sommar. Och så snön på det.

    En fin kombination Madonnan!

    Varm kram till dig

  3. Zombie: Ja, jag tror på det. Kram och tack för besöket. 🙂

    Carina: Oj, vad fint att du fann någonting i orden. Jag ska absolut hälsa henne det! Och jag återkommer, förstås 🙂

    Birgitta: Nu blir jag ju lite mallig 🙂
    Och jag tänkte nog på både sommar och vinter, kontrasterna. Typiskt mig, som är lite så själv.

    Znogge: Tack!

    Kram på er!

  4. Ännu ett tänkvärt och halvpoetiskt inlägg, madonnan! Tjusigt!
    Tjusig är också den limegröna färgen som din blogg begåvats med, fast jag får väl tillstå att jag studsade en aning vid första anblicken, hehe…
    Kram!

  5. Minnen är båda bra och dåliga, konsten är att låta dom bra ta överhanden!

    Bloggsvar;
    Tack Madonnan,
    läste du mina tankar igår`Tänkte gå in och önska detsamma, men också gratta till Bloggpanelen för det Stora Bloggpriset.Den äran har du jobbat hårt för och nu får du cred!:-)

    Ha en Gó gó Jul med familjen.

    Kanske gjorde jag det 🙂 Tack; det känns som en ära, men också lite svårt för det finns ju så oerhört många bra bloggar… Ha det fint!

  6. SamZodiac: Hej på dig! Bra att du vaknade till lite 🙂 Nu har jag ju hittat en juligare bakgrund, så kanske ”hajar” du inte till längre!

    pantheraleo: Visst är det så!

    MissMagicGirl: Tack!

    God Fortsättning på er! 🙂

  7. Rozie: Tack! Jag blev så glad av att finna dig här på Wp. Mycket glad 🙂

    Kvinnotankar: Ja, man får försöka fokusera på att plocka fram det positiva. Hela tiden! 🙂

    Susjos: Vad roligt att du känner så! 🙂

    Wendla: Tack och alldeles detsamma önskar jag dig!

Kommentera

