Jag borde nog

 

Foto: www.flickr.com

…kanske skriva något nytt här; men jag är så uppfylld av allt det här nya på Wp att jag nog måste be att få återkomma 😀

Förresten har jag bakat både filbröd och rågbröd, så hela huset doftar av ljuvliga dofter. Mysigt bland alla vattkoppor (inte hos mig, utan hos dottern). Hon är förresten lite sur på att Bratz ska sluta säljas, måste hinna köpa en sista innan de tas bort från affärerna!

Nu blev det ju några rader ändå…!

Läs även andra leksaksfunderande bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

13 comments on “Jag borde nog

  1. Jag hade en Skipper när jag var liten. Tror det var Barbies tonårsdotter eller nåt. Den älskade jag och saknar henne fortfarande. Tror faktiskt att mamma hittade henne i nån låda, så jag kanske får hem henne till jul. 😀 Ha en fin helg och en härligt ledig fredag!

  2. Cindydockorna fanns ju på 80 talet, sådana gillade jag bäst. Har 7 Cindy + Mark, 5 Barbie + Ken… 😀 Någonstans i en kartong på mamma och pappas vind dvs. 🙂

  3. Skulle aldrig låta mina barn ha sådan sexistisk skit. Klart vi påverkar vad barnen leker med. Flickor får höra hur söta de är, pojkar för komplimanger för styrka mm. Bojkotta Barbie och Bratz.

  4. agapanthus: En liten sorg jag har i Livet är att jag aldrig hade någon Barbie, men så minns jag ändå Skipper för jag var så intresserad, tyckte om dem helt enkelt! Tänk så många glada stunder bara tack vare de här dockorna! Tur jag har tre döttrar…du kan ju tänka dig hur många Barbiesar, Bratz och allehanda dockor som finns här i huset. Ken är f ö jättefin! 😀

    Kram!

  5. MissMagicGirl: Har nog samma favorit som du, tror jag, fast jag mer och mer har börjat gilla just Bratz… 🙂

    Wendla: Inte ett dåligt val alls ju 🙂 Kram på dig!

    Jenny: Ja, just det…De dockorna minns jag, jättefina! 🙂

    Angelica: Vet att många tycker så, men när jag tittar noga på den här dockan på bilden…så ser jag bara en jättefin docka, en som kan skänka så mycket glädje till lekstunder. Jag kan inte se det så, även om jag tycker att många Barbie är väl smala, men de har ju blivit lite mer ”normala” på senare år i alla fall… Sen är det ju bättre att ge kärlek till alla för den de är, oavsett kön, prestationer eller utseende. Tack för din kommentar! 🙂

Kommentera

