Första advent

www.flickr.com

 

Och mina tankar går till för ett år sedan. Allt som har hänt och som inte syns här i min blogg. Det som upptar så mycket av min tillvaro; finns inom mig och runt omkring. Livet.

Ett år är bara ett år, 365 dagar, men ändå så MYCKET. Helt otroligt alla de tankar som har tänkts under det året, allt som har känts och hänt. Ett år.

Nu är det första advent och December är verkligen en speciell månad. Så mörkt, men ändå så ljust. En tid av samvaro och förhoppningar. Jag ska baka en adventskaka idag, titta på adventsstjärnan och adventsljusstakarna och bara vara. Och så ska jag träffa någon och shoppa lite. Mysigt.

Ha det bra. 

 

Läs även andra adventstänkande bloggares åsikter om , , , , ,

9 comments on “Första advent

  1. Svarar här istället för på AB,
    (Ibland kan jag känna mig löjlig när jag svarar på kommentarer i min egen blogg/ du vet svara man på en kanske man skall svara på alla åsså blir det en röra. Sitter ju sällan, så där när de kommer, men när jag gör det. I vanlig ordning blir det svar än här & än där. Har inget ”system” och är inte där dagligen. Kan tom skita i bloggen i flera dagar ibland för jag tycker det är skönt. Även om jag gillar den.)
    Gillar Adromeda mkt och visste inte att ni nästan setts 🙂

    Vad gör det om vi ses nästa år och inte nu, vi har öppnat dörren och det känns spännande tycker jag.
    Vi har tiden för oss!
    Kram, nu skall jag strax stänga av.

  2. Åh du, att inte ha tiden är en sak.
    jag VET hur de är att ha fullt upp, det i sig har inget med att göra om man är en kul typ eller inte.
    Har själv väldigt svårt att blogga, när dottern är hemma (inte av moralsjäl) utan hon är så snackig HELA tiden och de kräver min tankeverksamhet, likaså mitt nuvarande jobb.
    Är ofta helt ”blåst” när kvällen kommer.

  3. visst är det så!. Jag satt också och funderade på det där med ett år som går, och jag tänkte på bloggen, och hur man förändras när man bloggar. Eller gör man det. Jag vet inte, men jag vet att min blogg byter karaktär lite när tiden går. Sedan funderade jag på hur länge jag bloggat. Kan det vara 3 år?

Kommentera

