Idag när jag höll på att ramla

pict0089

 

..i den hala snön, så gjorde jag en sidledes piruett och hamnade återigen på båda fötterna, innan jag direkt därefter höll på att ramla för andra gången. Ännu en gång parerade jag.

Och upptäckte.

När jag hamnade rakt uppåt igen. Att vägen svängde rätt så kraftigt åt andra hållet. Det hade jag inte sett innan, bara anat.

Kanske är snön mindre hal där? Och om jag följer den vägen; halkar jag då? Igen?

 

Läs även andra tankfulla bloggares åsikter om , , , , , ,

6 comments on “Idag när jag höll på att ramla

  1. Hmm jag man får vara försiktig nu, jag vinglar runt i halkan även jag, men har klarat mig idag med ICA kassar och paket från posten. När jag är ute med Watson så får jag verkligen se upp för han kan bli så till sig när det luktar gott i marken att han drar till och då lägger jag mig lätt raklång på backen. Tror man ska dö varje gång det händer och virrig blir man efteråt. Som om det var något nytt i mitt liv virrigheten.. ha ha nej det är mitt liv på en pinne just nu.
    Kram på dig

  2. livsglimtar: Ojoj, bäst att se upp. Watson verkar vara en stark vovve… Kram på dig!

    znogge: Just det… 🙂 Kram

    photoimagine: Haha, ja, det såg nog ganska så roligt ut för jag mötte två fnissande kvinnor som hade sett det hela 🙂
    Tack och ha en trevlig kväll själv!

Kommentera

