Om man är så dum

anm86da303450dbae27

…att man lägger ut bilder på Internet så får man väl skylla sig själv, antar jag.

Förstås. Men jag har ju bara lagt ut en bild på mitt hår, min käklinje och en aning av halsen. Och så hörsnäckan från den för tillfället oanvändbara mobilen. Inte mycket att hurra för alltså. Men så får jag ett tips av snälla Wendla och får se MITT hår, min käke och min hals på en annans blogg. Inte så farligt kanske, men som presentationsbild på en sexblogg känns det lite sådär faktiskt. Tänk om någon känner igen mitt risiga hår och tror att det är min blogg, att det är jag som skriver där anonymt och försöker få till det med tre män på en gång… Inte kul alls. Nej.

Och jag som hade en bild som visade ännu mer, ute en kort stund i bloggen en annan gång…Och mina ögonbilder och hoppbilder dessutom. Jisses!

Sånt här tänker man ju inte så noga på alltid, här på bloggen. Men så lagom roligt är det alltså att bli använd som profilbild i en helt främmande persons blogg. Speciellt i en där det skrivs om sånt som man inte vill bli förknippad med alls.

Fast samtidigt kan jag ju le lite åt det. Så tokigt om någon tror att det är jag. Folk kanske börjar titta lite konstigt på mig i smyg och då kan jag ju lätt bli lite fnissig och tro att någon t r o r något. Haha, Vilda Madonnan… 🙂

Läs även andra fundersamma bloggares åsikter om , , , , ,

26 comments on “Om man är så dum

  1. Ping: Om man är så dum | jdTVu

  2. Fy fan! vad sjukt!

    det du kan göra är att snacka med wendla och ta reda på vilken sida som din bild ligger på och surfa in där och skicka ett brev till dess admin, (den som har hand om sidan) och förklara att det är din bild och att dom ska ta bort just den profilen.

    ha det bra wild thing 😉

  3. Det var ju inte kul alls! Man har ju hört om liknande saker tidigare, fast oftast handlar det om kändisar. Vem vet, du kanske har blivit en kändis! Det kan ju vara ett kvitto på det!
    Själv har jag ofta funderat på det där med bilder, och till slut kom jag på att det kan vara bästa att inte lägga ut något som kan förknipas med en, förutom bilder på ställen. Det är ju tråkigt att det blir så, men så är det.

  4. pantheraleo: Jag har ju också tänkt så, men inte tyckt att det varit så farligt med små bitar ur mitt ansikte…eller mina hoppbilder. Men nu vet jag inte, för att bli förknippad som någon främmande person känns inte bra alls.

    Nåja, det kunde ju ha varit värre förstås.

    Ha det så bra!

    Moniqas: Tack och alldeles detsamma! Visst är det så, Tiden går så fort så det inte är klokt… Kram

  5. Så vidrigt är det hur folk utnyttjar andras namn, bild och personliga information på Internet, till lite vad som helst. Man tycker ju att man ska få ha något i fred… Kram!

  6. Konstigt att det var just du och den bilden, måste ju finnas betydligt ”hetare” bilder än så? ( Även om den är fin förstås 🙂 ) Man undrar ju lätt om det är någon som vill jäklas. Hoppas det går att spåra i a f. Kram!

  7. Jenny: Ja, det tycker man, i alla fall när det blir lite ”personligt” som nu. Har ju själv ”lånat” bilder någongång, men inte på personer…

    Kram

    Kersti: Jag tror inte att man tänker alls, nej.. Hoppas också det, ska göra som Peter föreslog om personen inte tar bort bilden.

    Kram

  8. Verkligen dålig stil av den som utnyttjat din bild! Du som har en sån fin blogg! Bra gjort av dig att skriva om detta så att vi alla tänker oss för och förstår att det finns de som inte har någon stil alls. Och du, det var ju inte du som var dum!
    Må så gott och som du sagt tidigare – det ordnar sig alltid!

  9. Znogge: Ja, hon är uppmärksam, hon och snäll som säger till!

    Agapanthus: Jo, hetare bilder finns ju *S* och tanken har inte slagit mig. Vet inte varför isåfall, eller vem det skulle vara, men man vet ju aldrig…

    Kram på er 🙂

  10. Jag skulle blivit rätt förbannad tror jag. Men det är jag det…
    😉

    Sen när jag fått lugna mig en stund, så skulle jag förmodligen inte bry mig särskilt. Kanske ta det som en komplimang och skita i hur andra möjligtvis skulle kunna associera. Det får stå för dom.

    Hoppas att du inte får nåt obehag av detta, men du verkar ta det som en Kvinna, Madonnan!

    Stor och varm lördagskram!

  11. Goddagens Madonnan!
    Såg att din bild var borta nu. Expressen har garanterat IP-adressen på personen som använt sig av din bild. Skönt att den är borta i alla fall och det var tack vare Berbens blogg som jag hamnade hos Madonnans wannabe.

    Hoppas att du får en skön dag.
    Kram från mig

  12. lillasysterkanin: Tack för dina uppmuntrande ord! Och du har rätt – det ordnar sig alltid 🙂

    Birgitta Alvskogen: Kul att läsa hur just du skulle ha reagerat och kanske blev jag faktiskt lite irriterad efter ett tag… 🙂

    Wendla: Tack och Bra! Jag kollade och slutet gott, allting gott. Personen ifråga verkar ha förstått budskapet, så då är allt okej när bilden är borta.

    Ha det bra idag, alla!

    Kram på er 🙂

  13. tror knappast att dom lämnar ut IP adress. det kan man ju läsa om i tidningarna när det handlar om illegal nedladdning. inte ens snuten får ju ut IP!

  14. Peter: Om jag inte minns helt fel så har regeringen lagt fram ett utredningsdirektiv där det föreslås att IP-adresser ska få lämnas ut även för brott som bara leder till böter. Allt för att underlätta polisens arbete med alla nya brottstyper som internet gett upphov till.

    Nu blev ju det här bra i slutändan ändå och allt löste sig. :0)

  15. Hej på er och tack för era kommentarer.

    Photoimagine: Ja, det känns bra, tycker jag och bra att hon/han tog till sig budskapet.

    menuette: Här ler jag nästan hela dagarna… 🙂

    Peter: Ok, själv har jag ingen aning. Jag bara skriver och lägger ut bilder… 😀

    Gunnar: Tycker jag med!

    Wendla: Ssv, sånt vet jag inget om. Tur att det finns andra som är kloka! 🙂

    Kram på er!

Kommentera

