Bredvid min isande mangoglass…

null

                         Foto: www.flickr.com

                                        

… och det kokheta jordgubbsthéet

så är det rätt mycket

Ibland undrar jag hur fullt det kan bli?

Jag vet inte jag, men det samlas ju på hög,

för oss alla

Varje tyst tickande enstaka sekund

Dag på dag, år efter år

Så bara lagras det – en massa

Hela tiden

Och hur mycket jag än skulle vilja

så verkar det inte finnas något som just jag kan göra!

Mer än att finnas här, närhelst det är lägligt

Men det blir ganska så fullt där inuti, emellanåt

Utom de stunder då jag stänger av

Jag vet inte; men jag önskar så att jag kunde göra mer

Så mycket mer

Så väldigt mycket…

 

Läs även andra bloggares tänkvärda åsikter om , , , ,

6 comments on “Bredvid min isande mangoglass…

  1. Ibland känner man sig mer otillräcklig än annars. Ibland kan jag känna att jag inte förmår, inte orkar allt det som jag egentligen skulle vilja bidra med. Det är svårt det här med livet.

  2. Nu har jag ätit min frukost till din blogg. Har läst även om jag inte orkar mig på att kommentera som förr. Allt är så tungt nu för tiden. Den där marängsvissen eller vad man säger såg hur god ut som helst. Tänkte ta tag i min dag nu. Ska ner med lite fotbollskläder i tvättstugan sedan ska jag sätta mig och skriva vid datorn. Har fått ont i axeln sedan jag bytt ”arbetsplats”. Hoppas du har en bra dag.
    Ps. Jag tror på gratis kollektivtrafik. Det finns en stad, kanske fler?, i Tyskland som har gratis busstrafik just för miljön. De har haft det i flera år. Fungerar alldeles utmärkt. Hela kommunen eller vad man säger tjänar på det. För det är så mycket annat som inte behövs när kollektivtrafiken fungerar som annars kostar pengar. Som att hålla koll på biltullar, städa, avgaser som förstör osv.

  3. Rosa: Så fint att jag fick vara med dig till frukost.
    Förstår att dagarna känns tyngre och att du har mycket att stå i.

    Visst vore det bra med gratis kollektivtrafik och ett klokt drag, för vad är väl viktigare än miljön? Ja, jag tror att alla tjänar på det. Tänk så mkt bättre hälsa många kunde få och så sparar man in pengar på det t ex…

    Kram och ha det fint

Kommentera

