En del saker…

…förstår jag mig omöjligt på; hur mycket jag än försöker att vara förstående. Men det du gör eller inte gör mot din nästa, som i vänskap eller relationer, visar ju vad du värdesätter och hur din personlighet är. Utifrån det får andra sin uppfattning om dig som människa.

Somliga kan man ha en lång och fin vänskap med och så ibland ”försvinner” den ena; fast man vet att man har varandra där ändå! Så fint och rätt är det. Andra kanske agerar likadant, men då tolkar du det som ett ointresse, eller som lite nonchalans och så urholkas ditt eget intresse och förståelsen för den personen. Vänskapen falnar, skulle man kanske också kunna uttrycka det hela som.

I Livet finns mycket att fundera kring och det är tur att vi är så många här på Jorden, för alltid hittar vi flera som vi trivs allra bäst med.

På tal om något annat så somnade jag om imorse och det var både skönt och välbehövligt. Jag drömde om en kollega och jag hoppas inte att det var en sanndröm… Mina tankar nu är om det finns sådana? Tiden lär ju visa mig om just det här stämde i alla fall.

Regn här i Stockholm och jag ska iväg ut på vift.

Har du förresten läst min andra blogg?

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

6 comments on “En del saker…

  1. Hej
    Ibland utvecklas man åt olika håll tycker jag.Och det kan göra att man inte längre ses o hörs.Men vi har också vänner som vi ser sällan men som de tändå känns OK när man träffas.Som om tiden emellan inte funnits.
    🙂

  2. ja du har så rätt. relationer kan vara nog så krångligt. men när det rör sig åt det hållet så tror jag att en rak och sann konversation är i tiden.
    man måste nog prata klarspråk i dessa lägen om man vill lösa problemet. mina egna erfarenheter säger mig att det är relativt lätt att lösa det.

    hoppas det löser sig.

    Mvh Peter

  3. Hej Gunnar,

    Tack för din kommentar.
    Visst är det väl så och bara att fortsätta där man slutade 🙂

    Peter: Hej på dig, vad roligt att du tittar in! Välkommen:)

    Raka konversationer är nog det bästa i de flesta lägen, även om de kan vara lite jobbiga emellanåt…
    Allt ordnar sig alltid, som jag brukar säga och det här var inte baserat på något speciellt just i nuläget, mer allmänt kan man säga… 🙂

    Hoppas ni har det bra!

    🙂

  4. Hej pantheraleo!

    Du får mig att le stort med din fråga! Varför jag har två…ja, det är nog för att det är jag i ett nötskal kanske. Eller för att jag aldrig kan bestämma mig och vill prova nytt, sedan när jag har gjort det kan jag inte göra mig av med en av bloggarna och så vips! har jag två:)

    Fast jag bestämde för mig själv att den här bloggen får vara lite mer för tankar och känslor och den andra, rosa bloggen, för annat som är jag.

    Sedan har jag två avlagda dessutom, som bara finns kvar. Bl a 🙂

    Ha en fin kväll!

Kommentera

