Jag har kommit på

…att så lite kan göra mig så sprittlande glad och bara det glädjer mig lite extra idag.

Så mycket har jag att tänka på som känns bra och framför mig sitter en liten dam och räknar som värsta professorskan. Sånt gör mig varm inombords. Får mig att uppskatta Livet lite extra och även om motgångar har kantat dess väg ganska så regelbundet och jag egentligen är väldigt ledsen just nu, så är det samtidigt så mycket som gör mig riktigt lycklig. LYCKLIG.

Som att alla de jag älskar finns och för att vi har varandra. För att jag får finnas här och mina tankar kan flyga vart de vill. Det är jag tacksam för.

Dessutom är jag ledig imorgon; bara det är något att bli extra glad för eftersom jag ska försöka sova lite längre på morgonen. Sedan ska jag följa med en dotter med en värkande rygg, till läkaren.

Det finns så oerhört många saker att ta vara på i Livet. Bäst att fokusera på dem och tänka framåt; att veta i sitt allra innersta att någon gång blir det ännu ljusare. Det ser jag fram emot.

Gör jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 comments on “Jag har kommit på

  1. du har rätt som vanligt. Ofta är vi deppiga utan att tänka på allt det fina vi har runt omkring oss. Som idag, en riktigt fin morgon!

  2. Första gången jag läser hos dig (ramlade in via Pantheraleo ) och vilket positivt inlägg! Blev så glad av att läsa det 🙂 Kram Ullies

  3. Kloka tankar som visar på din styrka. Jag har själv haft jobbiga saker som kantat livet nästan hela året, tyvärr så orkar jag ibland inte se allt det positiva som finns. Ska genast gå ut i solen som lyser med full höstkraft just nu 🙂
    Kramar

  4. ” Å alla dessa dagar, inte visste jag att det var livet”. Men det är ju det som gäller, att ta vara på alla dessa små ögonblick av lycka. Och visst är det så, det finns ljus bortom mörkret. Kram.

Kommentera

