Ett möte

tarot2 

                  

…kan vara ett alldeles vanligt sådant, alldagligt, varmt och trevligt. Så som möten med vänliga själar ofta är. Men så ibland kommer ett sällsynt berörande möte, så där så att du skakas om lite i ditt inre och tankarna på det finns förstås kvar där efteråt. Följer dig; dyker upp lite då och då, glimmar till…

Så kan alltså möten också vara och det känns riktigt bra, tycker jag. För känner, det gör jag ju ofta och att sedan få Tarotkort lagda och därefter tolkade, är en helt ny erfarenhet men en starkt berörande sådan, helt klart. Jag rös under den s k readingen och kände mig lätt gråtfärdig emellanåt, för allt hon sade var rätt; så jag och där jag befinner mig just nu. Helt otroligt att det kunde stämma så, att en kvinna som inte känner mig mer än lite flyktigt visar sig kunna ana så mycket om saker som rör mig, genom att lägga ut några kort…

Jag fick också en egen sådan kortlek av den här fantastiska kvinnan med jättefina kort och nu har jag beställt en bok som jag tänkte förkovra mig i. Så tagen blev jag av det här ”tarotandet” att det känns som något jag verkligen vill ta reda på mer om och som jag kommer att försöka använda på mig själv.

Ja… och så var det nog ett litet spöke i farten igen, i närheten av mig. Vet inte varför det händer små, oförklarliga saker i min närhet ibland, men någon mening finns det nog med det också? Antar jag 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

12 comments on “Ett möte

  1. Vi är så mycket mer än våra fysiska kroppar som sitter där och får korten lagda. Vi har energier som berättar. Sen handlar det ju alltid om mod och att våga… våga tro och känna.
    Tack för din kommentar hos mig, den värmde mer än du kan ana. Allt gott till dig!

  2. Här sitter jag och fnissar… sa för några dagar sedan till en annan bloggare att just du Madonnan är väldigt medila fast du ”fattar inte ett dugg” ha ha, inget illa menat. Men nu antar jag att du börjar bli mogen för att ta in det här med Tarot och jag kan tänka mig att du skulle kunna bli väldigt bra på att lägga kort för andra. Använd din känslighet och intuition så ska du få se på gnistor. Träna på nu så har jag önskan om en läggning när jag blir frisk. Då ska vi ses!
    Massa kram

  3. intressant. Speciellt när man inte riktigt tror på något, men sedan upplever att det kanske är sant trots allt. Man blir lite förvirrad. vad är riktigt, vad är inte det?

  4. Hej och tack för era kommentarer (och för att ni läser!).

    Tarot Reading: Eg kanske Spam? Men fick vara med eftersom det verkar lite intressant..

    znogge: Precis. Därför tror jag att det måste finnas något mer.

    Jerry: Så bra att kommentarer kan värma lite, kanske energier där också, som överförs mellan oss människor…
    ”Vi har energier som berättar” – en så vacker mening, som jag tar till mig! Jag tror på det.

    Kram på er!

  5. Knytet:

    Visst är det märkligt. Man vet aldrig vad som finns runt hörnet, vad som väntar… Kram!

    Kersti: Jag tror som du. Spännande, så spännande! Kram 🙂

    livsglimtar: Haha, bra att det lockar fram lite fniss. Gör det hos mig också… Jag lägga Tarot? Hm, fast hon som lade på mig sa att det absolut var något jag borde göra, det kände hon tydligen. Spännande och väldigt intressant.
    Idag ska jag hämta boken på bibblan och om jag lär mig så lägger jag en hel massa kort på dig:) Kramar!

    Imagine: Så bra det låter. Just så 🙂

    pantheraleo: Precis så; tankarna flyger omkring och man värderar, funderar, undrar… Och förstår att det faktiskt ligger en hel massa i det, för den kvinna som lade Tarot på mig kunde omöjligt veta allt det om mig! Fascinerande och spännande!

    Kram på er:)

  6. Har samma tarotlek. Höll på mycket med tarot förr. Men nu var det några år sen. Nyligen när min pappa gick bort och jag inte mådde så bra fick jag en tarotläggning av en vän.
    En bloggvän. Vi har aldrig träffats, känner inte till något om varandras privatliv heller. Ändå stämde hennes tolkning till 100%. Så visst är tarot helt klart värt att intressera sig för.
    Fin blogg det här förresten.
    Kram!

  7. Vad kul =)
    Den leken har jag bland flera, bllderna är vackra men energin tycker jag känns en aning tung.

    Höll mkt på med tarot förr numera blir det sällan. Brukar andvända pendeln ibland eller kanna bara till husbehov.
    Min bästa vän är spådam därtill och spått mig har jag gjort otaliga ggr.

    Mest på kul förstås, men den som lever får se. De har nämnligen sagt ungefär samma saker, de damer som jag konsulerat genom åren.

Kommentera

