Jag undrar

…hur snäll man kan vara utan att vara dum?

Som en ko eller så…

Tror jag har något att fundera på i helgen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 comments on “Jag undrar

  1. När snällheten gör att man blir utnyttjad då är man kanske för snäll… Eller är det någon annan som är för dum… Oftast är det väl en god egenskap skulle jag tro!

    Trevlig helg!

  2. Snäll skall man vara men om godheten utnyttjas eller missbrukas, ja, då är det läge att säga ifrån.

    En fin helg önskar jag dig Madonnan!
    Stor kram

  3. jag tror att man kan vara snäll utan att vara dum. Att vara snäll innebär ju inte att man mjäkar med i alla lägen. man kan stå på sig och säga ifrån och ändå vara snäll det är min fasta övertygelse. Kram och tänk inte för mycket i helgen utan njut lite av ledigheten också.

  4. Man kan vara hur snäll som helst,men att vara elak är dumt. Tyvärr finns det ju så mycket dumhet i världen. Men nog tycker jag man kan vara hur snäll som helst, mot dig själv, korna och mot alla dom som förtjänar det. kram 😀

  5. Man kan vara snäll – och man kan vara dum – och man kan vara dumsnäll…

    Kor är rätt intelligenta djur, så de är nog enbart snälla 😉

    Att vara dumsnäll, handlar oftast om att man är snäll mot någon som kanske inte förtjänar det… man får en feedback man inte förväntat sig eller räknat med… och så känner man sig dum… lurad på sin snällhet.

    Precis som kvinnotankar säger: Det är viktigt att vara snäll mot sig själv också!

  6. Att vara snäll är inte att smeka medhårs, tvärtom kan det man vara snällare när man är ”sträng” ibland, det beror på vad det gäller förstås.
    Mkt bredd fråga detta!
    *kram*

    Ps: Hittar inga söken här inte 😉

  7. Kersti: Jag tycker att du tror så bra, så rätt. Kram!

    agapanthus: Haha, det köper jag också. Mer lördagsgodis år oss alla idag alltså 🙂

    mamman: Hua, det du målar upp med att bemötas så… har man ju varit med om. Inte kul alls.

    Kram på dig

    menuette: Ja, jag insåg när jag läste era svar att frågan faktiskt är rätt STOR och BRED. Du har så rätt i att vara sträng faktiskt kan vara snällare än att ge med sig i vissa lägen t ex.

    Kram!

Kommentera

