Venus

Vackra Venus och tjusiga Tellus

…är ett så väldigt vackert namn och jag har bestämt för mig att jag själv har Venus i Vattumannen.

Undrar jag vad Venus i Vattumannen innebär? Tror att jag har fått det förklarat för mig någon gång för länge sedan… En sak vet jag i alla fall och det är att jag omger mig med en hel del personer som är födda i det tecknet och alla dem tycker jag mycket om. Min vän Isprinsessan, som jag har känt i över 40 år (låter som om jag är 100 nu…det är jag inte!), är född i just det tecknet. Min syster är en annan och några till som jag alltid pratar och ofta skrattar mycket med.

Venus har fått namn efter den romerska gudinnan Venus ( i den grekiska mytologin Afrodite). Venus är den andra planeten ifrån Solen och står tydligen för attraktion och skönhet, förmågan att kunna njuta och uppskatta det vackra och harmoniska, mm enligt Astro.com.

Intressant, tycker jag som instinktivt känner att det är en bra planet eftersom allt det är saker som förgyller Livet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Här är min rosa blogg.

13 comments on “Venus

  1. det är ju därför vi från Mars attraheras till ni från Venus.

    Svar: Ja, det måste vara så det är! Intressant…

  2. Hm, bilden i din header ser ut att vara tagen här i Rute, på Furillen!

    Jag fascineras också av Venus, oxen sägs ju vara ett Venustecken och det vill jag gärna tro.

    Svar: Vet inte jag om det heter just Rute; men jag var i Burgsvik och så gick vi till en strand… Venus är lite extra intressant, tycker jag 🙂

  3. ”Undrar jag vad Venus i Vattumannen innebär? Tror att jag har fått det förklarat för mig någon gång för länge sedan…”

    Hmmm… har bestämt för mig att det var jag levererade den där förklaringen någon gång. Men det är klart; har man med guldfiskar att göra, så…. 🙂
    Nåja, får väl dra det igen, då! Venus i Vattumannen (som är ett lufttecken, inte ett vattendito) är ju glad i kommunikation av alla de slag. Kanske mest i ett Uraniskt medium, som ju datorn är. Men allmänt sociala varelser som värdesätter vänskap högt. De kan emellanåt ligga inne med ett visst mått av exhibitionism, men i ditt fall är nog inte den egenskapen speciellt påtaglig, eftersom din Måne ligger i Jungfrun och gör att en del av dig strävar åt rakt motsatt håll och föredrar att stå och trycka i kulisserna, typ. 🙂 Men eftersom du är lite dubbel i det här avseendet, så handlar det om vilken av planeterna som för ögonblicket har starkaste inflytandet. Det går att köra över vissa influenser i ens karta som man inte är riktigt bekväm med.

    kvinnotankar; din VädursSol gör dig till en spontan, impulsiv och stridbar kvinna som (kanske) ibland talar innan du tänker. Du har fullt sjå med att upptäcka Livet hela livet och kastar dig gärna ut i nya, okända situationer. Om du är en typisk Vädur, vill säga.

    Ja, livsglimtar, jag tror att vår uppgift som människor är att vara planetskötare på Tellus. En uppgift som vi sorgligt försummat. Kanske p g a att vi använder endast en bråkdel av vår totala mentala kapacitet?

    Javars, agapanthus… visst kan den göra en pedantisk, JungfruVenusen. Men den gör ju också att man älskar vegetation odling och (förhoppningsvis) har gröna fingrar. 🙂
    Jag tror att Leo i översta kommentaren anspelar på John Grays bok ”Män kommer från Mars och kvinnor från Venus”. Håller just på att läsa den till och från och får medge att den gett mig några aha-upplevelser. Rekommenderas!

    Hmm… märker att jag fallit in i beteendet att kommentera flera av kommentarerna, ungefär som om detta var min egen blogg, hehe… Hoppas att du ursäktar, madonnan!

  4. Oj, vad ni kan sånt där med stjärnor och planeter bra allihopa!

    Själv har jag noll koll… Vet att jag är född i Lejonets stjärntecken under Tigerns år…

    Det räcker nog att veta – kanske 😉

  5. Vattumannen är vidsynt och klok.
    Finns den i månen kan man vara en aning kylig dock. Det är mkt med det här astrologiska, fast generellt går jag bra ihop med dem!

  6. Hej mamman: Ja, jag tror att det räcker att veta. Eller att veta var man har sig själv. Och det gör ju du 🙂 Kram!

    photoimagine: Tack och detsamma! Klart du är en Vattuman 🙂

    menuette: Har glömt ditt stjärntecken..hm.

    Kram på er:)

Kommentera

