Och om jag hade ett trollspö…

wand1

…så kunde jag varsamt svänga det i min närhet och få det att gnistra mjukt

Låta det hoppfullt gjuta det som gjutas bör

I Dig och mig och i alla de törstande som behöver

För om lite ändras bara en stillsam aning

Och gnistorna längtande får lysa sammetslent…

Om jag kunde trolla och svänga ett skimrande spö lite grann 

Så kanske?

11 comments on “Och om jag hade ett trollspö…

  1. Oj, tack för berömmet, Sam Z! 😀

    Tack Moniqa! Och ha det så fint i helgen själv 🙂

    znogge: Tack 🙂

    birgitta alvskogen: Oj, vilka fina ord jag får…! Tack; men nu får jag ju fullt upp med att försöka leva upp till något bra… 😀

    Kram på er!

  2. Vill tacka ödmjukt för ALLA dina fina kommentarer, du är SÅ himla gullig. det vet du va?
    Och jag tycker mycket om den här bloggen, det här ovan (skall scrolla ner sedan som jag brukar när jag är här..) är vackert!
    Blir ofta berörd här, du vet du slår på själens strängar och ger en tanke, det är inte fy skam.
    Läste i din andra blogg att du var lessen, hoppas det gått över nu. Jodå läser ibland utan att skriva, för tystnaden kräver sin tid för mig. Har inte alltid lust att konversera/ gör det hela dagarna i ända..
    Sen har jag en dotter som ständigt pratar, du vet…fnissar…det var ett tag sen jag var här nu och är ”lätt bloggstressad”, de må vara hur osm med kommentarerna men oartig är jag inte. (finns svar i min blogg)
    Åh sedan tycker jag att det är väldigt skänt att låta bloggen vara då % då!
    Det tar för mkt tid i anspråk annars.
    Härligt med den här sidan här går det babbla på, på ett helt annat sätt än på ab, undrar varför?
    Känner ofta så här alltså. Lustigt.
    Hur som kram på dig och ha en fin lördag!

  3. Lena: Hej och tack för din kommentar! 🙂

    menuette: Tack! Du gör mig generad; det är du medveten, om, va?

    Jodå, min ledsenhet är bara där ibland. När all energi sugs ur mig och jag inte har hunnit fylla på ny.

    Vet du; Jag GILLAR när du babblar på här. Det är jätteroligt! Sitter och ler brett för mig själv och de som går förbi undrar vad jag har så roligt åt 😀

    KRAM

Kommentera

