För när jag ser mig om

…ser jag mer än jag nånsin sett förut.

Stillsamma stunder, fyllda av kärlek

och så allt det andra; som tillhör det vi kallar Livet

Men om jag försiktigt blickar framåt

ser jag knappt en dag; ens en timme, eller något alls

Jag kan knappt ana

Vågar inte få veta – innan

Kan bara fortsätta att tveklöst följa med

Det i varje dag som fyller Livet

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 comments on “För när jag ser mig om

  1. Det är nog klokast att inte veta innan, i alla fall när det gäller tråkigheter… Kanske även när det gäller positiva saker för annars skulle man kanske ta mycket för givet…

  2. Znogge då, det var ju ungefär det som jag skulle skriva 😉 Tiden som gått kan man inte få igen, framtiden vet vi inget om utan det är bara i nuet vi lever.
    Tack och lov för det 🙂
    Kram

  3. Yep! Så är det. Nuet är allt vi har. Hela Livet är ett enda långt

    utdraget NU! Synd bara, att vi så ofta förstör det innevarande

    ögonblicket genom att inte vara i nuet, utan istället förgiftar det

    genom negativa, rädslefyllda tankar! 😦

    Kram, du visa! 🙂

Kommentera

