En sak som är bra med hösten

 

…är att snart kan man börja tända ljus redan på eftermiddagen.

 

Varm choklad kan drickas varje dag, för att värma köldnupna fingrar och samtidigt kan man sitta och mysa vid köksbordet tillsammans.

 

En annan sak som är bra med hösten är att man kan tänka tillbaka på sommaren och allt ljuset; så där så att det räcker ända tills våren kommer.

 

Färgglada löv singlar glatt ner mot marken; det är bra.

 

Och små barn kan plaska med fina, nya gummistövlar i små vattenpölar; riktigt bra.

 

En sak som är bra med hösten, är att kvällarna känns längre och dagarna likaså. Man hinner tänka tillbaka på sommaren…

 

Hinner man. 

7 comments on “En sak som är bra med hösten

  1. Tack för att du påminde mig om detta! Jag kan ha lite svårt för hösten ibland… men jag ska försöka tänka på allt det här du skrev, så känns det nog lite lättare!!

  2. Instämmer i att det är ganska skönt att kura i soffan nu när det skymmer redan omkring 20 tiden.
    Lite myspys och färska blommor i vasar. Det har jag sällan på sommaren för då finns de ju ute 😉
    Kramar

  3. pantheraleo: BRA att du kan njuta av de allra sista dagarna av sommaren! 🙂

    znogge: Det är ganska lätt att komma in i en höstlunk, men sommaren…den hade jag velat ha mycket längre! 🙂

    Tizzel: Då är vi nog eg rätt lika… Lycka till med dina tankar! Kram

    Kvinnotankar: Myspys och färska blommor låter alldeles perfekt!

    Ha det så bra (och undrar om jag känner dig?)!

    🙂

Kommentera

