Jag undrar när man är lyckad?

Som människa och när man är nöjd med sig själv? Jag är det inte; trots att jag ser en hel del bra som jag har gjort och gör. Men räcker till för allt – det gör jag inte och jag försöker och försöker; men det räcker inte på långa vägar. Hur jag än gör.

Duger gör jag inte heller; för en del andra. Bara att inse att man inte kan vara god nog åt alla, men att göra sitt yttersta, det kan man.

Att mötas här i Livet, det är bland det viktigaste för att vi människor ska ha det bra tillsammans. Jag tror att man måste se bakom saker och ting, för att mötas. Ibland får man ge avkall på sina principer också, men alla – ALLA – måste bidra med sitt. Först då kan det bli ett möte.

Att mötas kan kanske vara att lyckas en smula.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

17 comments on “Jag undrar när man är lyckad?

  1. Hej;
    Att vara lycklig det är nog något som bara en själv kan svara på och NÄR känner man det? Du säger så många kloka saker redan. Din instinkt är rätt och riktig. Det är fullkomligt omöjligt att vara andra till lags jämt och ständigt, jag har för längesedan slutat försöka. Många bara åt och åt av mig, rena energi tjuvar.

    Först och främst, vad som är viktigast är – DU.
    DU är den som ska leva med DIG hela livet.
    Om du mår bra presterar du bättre. Släpp alla onödiga måsten som finns omkring dig, det är tillåtet att säga nej, att tycka annorlunda, känna olika..

    Alla är som du säger olika, och alla behövs vi för att bidra till en vacker bukett. I grund och botten tror jag att lycka är kompis med respekt, respekt för sig själv och andra. Tyvärr ser jag allt mindre av den senare varianten, respekten för medmänniskor finns inte som det funnits förut.

    Ja inte vet jag om du blevklokare av detta, dessutom känner jag ju inte dig men ville ändå trippa in och hälsa.

    Ha det så jättebra /IKA

    Svar: Tack för ditt besök och dina insiktsfulla ord. Lycklig är jag och tacksam för så mycket, men lyckad däremot…nja, jag vet inte. Tror också att det är viktigt att känna värdet på allt det man faktiskt gör och är. Fastnade speciellt för dina ord ”Vad som är viktigast är Du”…det har jag inte tänkt på. Men det är ju rätt; för hur ska man annars kunna räcka till för allt och alla?

    Ha det allra bäst.

    Kram

  2. Jag tycker att om man gör sitt bästa och med goda avsikter så får det väl räcka en bit. Man kan inte göra alla nöjda och det tycker jag inte är nödvändigt heller. Allt handlar om en ömsesidighet och att möta varandra. Vi har alla ett ansvar, var och en!

    Svar: Du har så rätt och det finns inte mycket att tillägga till det här! Jag kan då inte komma på något alls… 🙂 Kram

  3. Att lyckas, ja det kan bara man själv svara på när man har gjort det.
    För det är så individuellt och utifrån vilka förutsättningar man har.
    Jag är säker på att du har lyckats väldigt många gånger i ditt liv. Tänk bara på dina egna barn, som du ju faktiskt är upphov till. Och dom är säkert fina och bra.

    Sen skriver du så vackert och poetiskt, det ser ju vi som läser dig, ofta prov på.

    Är dessutom helt säker på att du är omtyckt av alla som känner dig. För den utstrålning du ger ifrån dig på bloggen är outstanding!

    Stor kram till dig, du är en verkligt fin madonna!

    Svar: Och först ska jag börja med att tacka Dig för att du har fått mig att härmas lite, genom att skriva svar så här direkt i kommentaren. Ska prova tänkte jag och se om det känns bra:)

    Ja, vi har så jättefina barn och det är jag så tacksam för. Att jag skriver, tack! Det känns bra att skriva. Och kanske är jag ganska snäll… BRA att du säger så snälla saker!

    Kramar

  4. Ja, så kan manundra och inte få nåt svar..men tror att de ovan sagt det mesta. Det som är viktigt tror jag också är att uppskatta det man har och inte bara tänka på det man INTE har. Att ge nåt till något utan att förvänta sig något igen är berikande.Tycker jag.
    Sen finns det de som bara ska ha och ha också som Busikan skriver.. energitjuvar.. så världen är full av olika. Så var dig själv och uppskatta dig för den du är för det jag sett och läst av dig pekar på att du är en underbar person som gör så gott du kan utifrån där du är i livet just nu. SÅ kör på och njut av att finnas till och strunta i de där som du tror du måste vara till lags för. *varmaste kramar** 🙂

  5. Hej där, hoppas att allt är bra med henne idag eller snarare ikväll, har en liten senare runda innan det är dags för sängen.

    Det har regnat konstant i 2 dagar nu och man får skatta sig lycklig att man har ett hem.
    Önskar dig en trevlig kommande fortsatt vecka.

    Kram/IKA

  6. Jag tror också som Pruddelutt att det gäller att fokusera på rätt saker… att fokusera på det positiva i livet, på det man gör bra och sånt man mår bra av…

    Hoppas du har det bra… *varm kram*

  7. Hallå där! En del andra kanske har problem med sig själva, eller helt enkelt som busikan säger, energitjuvar. Gör man sitt bästa kan man faktiskt inte göra mer och hur mycket gör den/ dom som klagar? Jag tycker i a f att du e bäst 😀 Kram!

    Tack! Jag tycker precis detsamma och ska tänka på dina braiga ord 🙂

    Kram!

  8. Att vara alla till lags är en omöjlighet och visst är det viktigt att kunna mötas och ge avkall mellan varven på sina principer. Jag valde att ta hjälp av en mentor för att få rätsida på en del av det du skriver om ovan och det var faktiskt ett av de bättre valen jag gjort. Visserligen jobbar vi fortfarande med mina höga krav på mig själv när det kommer till studierna men en hel del annat har jag fått ordning på. :0)

    Kram på dig Madonnan

  9. Och jag är väldigt lycklig med mig själv. Men så är jag ju Lejon, och vi brukar vara nöjda med oss själva. Och varför inte, man har ju inget annat val! 🙂

  10. Man kan inte göra mer än sitt bästa. Att inte vara så hård mot sig själv tror jag är en nyckel till att känna sig lyckad. Vara lite mer förlåtande och ödmjuk inför sig själv. Vi är bara människor men faktiskt rätt ok eller hur. Kram

  11. Så vill jag tacka alla för era fina och varma kommentarer. Är verkligen inte deppig på något vis; tvärtom finns det så mycket fint att glädjas åt. Men tankar; det har jag om så mycket. Det vimlar mest hela tiden faktiskt!:)

    Kram på er!

Kommentera

